Jag blir galen ..han är inne i en "hemsk" period!

W

Whitaker

hej ! har en 6 årg mekleburger. ..har har kommit in i en period å hittar på en mängd dumma saker ....för nån veckasen ville han tex. inte ta bettet.. han drog upp huvudet allt vad han kunde och höll det där så det va helt omöjligt..men sen efter bara någon vecka slutade han med det. och började med en annan sak..han tyckte det var ok att bara lyfta hovarna när han själv ville det.. när hovslagarn komm VÄGRADE han givetvis att lyfta på framhovarna(hade precis kratsat hovarna utan problem innan.. där stod hon och försökte få upp hoven ..men det var helt omöjligt.. efter drygt 2 timmar var den ena framhoven färdig..och sen gich det hur enkelt som helst med den andra:( .. dan efter skulle jag testa om han var sådan.. men inte..han börjar med nya saker hela tiden...undra vad som händer härnäst:p ..kan ni inte skriva om vad era hästar har gjort för dummheter.. Kramar

Sv: Jag blir galen ..han är inne i en "hemsk" period!

MIn medryttarhäst är också jobbig just nu.....han är också sex år gammal och det är ju "tonårstiden" för hästar. de måste trotsa och testa allt....

försök vara så konsekvent som möjligt och tillrättavisa honom när det behövs...tillslut kommer det beteendet sluta och då har du en jättefin häst.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 557
Senast: Badger
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 942
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 369
Senast: Vinur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama