Jag behöver råd....=(

Domino_s

Trådstartare
Det är så att i stallet där jag står så hade vi igår stallmöte inför vintern....

Och jag vill eftersom det har regnat som besatt här nere stalla min 2
hästar..(min ena har fått mugg).. Vi har olika hyror under sommaren och vintern just för att dom inte behöver släppa ut på sommaren....

Jag har nu betalat vinterhyra sedan den 1 september....

Det är jag och en till i stallet som ska ha utsläpp och hon vill ha sina hästar ute ett tag till (länge lät det som)....och då tyckte dom andra i stallet att jag inte kunde kräva att stallägaren släpper ut bara mina hästar....

Nu har jag inte pratat med stallägaren....men om jag får NEJ....vad ska jag då göra....??....:confused:

Ska jag helt enkelt säga som jag känner; att jag betalar faktiskt för utsläpp och att jag ska ju inte behöva lida för att den andra i stallet inte vill stalla ännu....

Behövde bara skriva av mej lite....har vart orolig och ledsen hela tiden sedan mötet igår....Jag har ingen möjlighet att själv åka varje morgon och släppa ut....:(

Sv: Jag behöver råd....=(

Du betalar ju sk. vinterhyra,självklart ska du kunna kräva det då.oavsett vad de andra gör.Själv har ja haft inne mina sen Slutet av Augusti på nätterna med tanke på vädret.Stallägaren själv har sina ute,men det var inga problem med utsläpp.Hoppas att det löser sej för dej.Ta och prata enskilt med ägaren.

Om ni betalar olika hyror för sommar-respektive vinterservice så är det ju självklart att vinterservicepriset inkluderar vinterservicen.

Oavsett om man väljer att utnyttja den eller inte.

Om ni betalar olika hyror för sommar-respektive vinterservice så är det ju självklart att vinterservicepriset inkluderar vinterservicen.

Oavsett om man väljer att utnyttja den eller inte.

:bow: Håller med! Betalar man för detta så ska man ju inte behöva vänta tills dess att ett visst antal hyresgäster beslutar sig för att stalla in hästarna innan man kan utnyttja tjänsten!

Kicki :)

Det är så att i stallet där jag står så hade vi igår stallmöte inför vintern....

Och jag vill eftersom det har regnat som besatt här nere stalla min 2
hästar..(min ena har fått mugg).. Vi har olika hyror under sommaren och vintern just för att dom inte behöver släppa ut på sommaren....

Jag har nu betalat vinterhyra sedan den 1 september....

Det är jag och en till i stallet som ska ha utsläpp och hon vill ha sina hästar ute ett tag till (länge lät det som)....och då tyckte dom andra i stallet att jag inte kunde kräva att stallägaren släpper ut bara mina hästar....

Nu har jag inte pratat med stallägaren....men om jag får NEJ....vad ska jag då göra....??....:confused:

Ska jag helt enkelt säga som jag känner; att jag betalar faktiskt för utsläpp och att jag ska ju inte behöva lida för att den andra i stallet inte vill stalla ännu....

Behövde bara skriva av mej lite....har vart orolig och ledsen hela tiden sedan mötet igår....Jag har ingen möjlighet att själv åka varje morgon och släppa ut....:(

Betalar du vinterstallhyra ska vinterservicen ingå.

Betalar du vinterstallhyra ska vinterservicen ingå.

Håller med om detta, men det var likadant i mitt förra stall, jag var tvungen att stalla in den 1:a september på grund att min häst konstaterades ha knäledsinflammationer båda bak och skulle således inte gå ute på nätterna. Ingen annan ville stalla in (vi brukar kolla av inför september månad vilka som vill stalla in). Jag fick betala full stallhyra även fast jag skötte in och ut helt själv samt endast la in cirka 1kg hö på kvällen...
Nu står vi i ett annat stall kan tilläggas!

Du får höra med dem först.Frågar man inte får man inte veta:)

Och är det så att det inte går är det väl bara att se sig om efter ett alternativ.

Tack för alla svaren! :)

Igår kväll var jag uppe och pratade med stallägarna....Och vad har jag oroat mej för....underbara människor....:love:

De va inget problem, han undrade till och med varför jag egentligen frågade....de e ju bara att säga till....:love:

M v h Domino_s

Tack för alla svaren! :)

Igår kväll var jag uppe och pratade med stallägarna....Och vad har jag oroat mej för....underbara människor....:love:

De va inget problem, han undrade till och med varför jag egentligen frågade....de e ju bara att säga till....:love:

M v h Domino_s

:rofl: så typsikt oss hästägare, såå rädda m våra änglar och ser alltid de värsta senariet :p

skönt att det ordnade sig! :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 508
Senast: Johannna1
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 805
Senast: Badger
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama