Sv: Jag behöver hjälp !
Nu ska jag ge mig på att kommentera lite
Vill börja med att säga att det är en fin häst!
På första bilderna i tråden sitter du ganska illa faktiskt. Sadeln ligger för långt fram, du sitter och tittar ner, ryggen är inte rak, på någon bild pekar fötterna ut. På travbilden tycker jag att han ser framtung ut? Hoppbilden tycker jag var jätte söt
Kan dock inte kommentera nått där.
På den mellersta bilden så sitter du i stolsits, sadlen ligger alldeles för långt fram, tycker även han ser lite framtung ut.
Sträck på dig, dra bak fötterna. Det ska gå en linje genom axeln, höften och hälen
På dom sista bilderna ser det mycket bättre ut, bra jobbat
Fortfarande sitter du inte felfritt, men betydligt bättre. Prova att korta lädrerna ett eller kanske två hål. Även här behöver du titta upp och sträcka lite på dig.
Hoppas du inte tar det som jättekritik nu! Du ville ha åsikter och det får du nu
Jag tror inte att alla är så jätte bra här, men det är lättare att se fel på kort. Jag tror inte att alla vi är nöjda med hur vi rider varje gång. Ibland känns det superduper bra när man rider och sen när man ser hur det ser ut på kort så undrar man varför man inte samlar på frimärken istället. Det är bra att se kort elller filmer på sig själv och det är bra att få kritik av andra också.
Jag tycker ingen här har gett dig onormalt mycket kritik faktiskt. Det är bara att titta på vilken kritik man har fått och sålla det man vill använda sig av. Sitsen är jätte viktigt i ridningen och att lösa dina sits problem kan ge er mycket på vägen