Jag behöver hjälp igen!

et_flickan

Trådstartare
Nu har jag tänkt lite och har två hingstar som jag väljer emellan.

Stokdals Livanos - Tyckte han var trevlig på bruksprovet, hoppade bra och jag tyckte han tog till sig hindrerna på ett bra sätt. Men jag är väldigt tveksamt hur han passar min dam extreiört.

Fetcher N - Son till feleciano :love: Jag blev helt kär i den hingsten och han var ju himla lik sin far.

Men sen då?

Tips på hingst, inte för dyr tack. Måste ha hjälp snabbt då det är bråttom
DSCF1125.jpg

Senast ändrad:
Sv: Jag behöver hjälp igen!

Om valet står bara mellan de två du nämnde så hade jag enkelt valt Livanos en helt annan klass på hoppningen på honom. Dock hade jag inte valt någon av dem till stoet på bilden, av vad man kan bedömma från bilden så behöver hon en mkt lättare hingst än dessa två stabila herrar och en som är mer högställd med längre framben.Att sedan råda någon om hopphingst utan att veta vilka bitar i stoets hoppning man vill förstärka resp kompensera är helt omöjligt men som sagt exteriört sett så en betydligt lättare typ på hingst hade varit mitt val.

Glömde skriva att stoet är ett rent fullblod, klant som jag är. Så då kanske du förstår varför jag valt stokdals livanos som en av dom men det är helt och hållet mitt fel.

Med risk att bli lynchad av Görel säger jag Stokdals Livanos en helt underbar häst. Har förresten för mig att denna märren har en riktigt bra stam.

ElizabethTailr.jpg

Stoet hoppar bra och har också en härlig inställning till hinder men jag vill förbättra ridbarheten på avkomman. Hon hoppar i alla lägen, har en bra jämn galopp men är tittig och kan vara ngt orolig i munnen mellan hinder.

Oj det hade jag aldrig gissat antingen luras bilden eller så är hon väldigt stöddig för att vara fullblod.

Jag tyckte han var riktigt trevlig men jag är lite orolig över hur han passar henne exteriört som sagt.

Oj det hade jag aldrig gissat antingen luras bilden eller så är hon väldigt stöddig för att vara fullblod.
Så där ser riktiga fullblodsston ut;)

Ja på hoppbilden ser hon ju betydligt lättare ut stor skillnad.
Livanos är ju den enda av de två som hunnit visa att han funkar på tävling och som sagt en helt annan klass på hoppningen.

Jag vill ju ha en hingst som har ett bra huvud eftersom min kan vara lite knäpp emellanåt, hon gör lite som hon själv vill. Sen klarar hon inte av att samla nerverna på tävling men hoppar allt på träning och höjderna bryr hon sig inte om. Synd att det inte går att tävla henne med tanke på hur hon hoppar på träning :(

Det är blodet bakom henne:angel: men nu säger jag Alligator Fontaine även om jag även är grymt impad av Stokdals Livanos

Frågan är om min lilla plånbok funkar för det eller om den totalt springer och gömmer sig :angel:

Men nog är jag intresserad av alligatorn. Nu har jag inte dom exacta siffrorna, vad kostar han? Är det bara levande föl, jag kanske skulle spara. Jag betalar nämligen hela hingsten själv och sen hjälper morsan mig med den så kallade uppfödningen.

Jag uttrycker mig bra :o

Om du vill ha ett garanterat bra huvud så kika på Casir Ask, hans avkommer är kända (precis som han själv) för att vara otroligt bra i temperamentet samt mkt hög ridbarhet. Då får du även på köpet en mer långbent hingst som gett ganska ädelt med mkt bra framparti vilket ofta är fullblodets svaghet (även om din ser ut att ha en bra halsansättning så kan ju andra gener gå igenom från hennes sida).

med mkt bra framparti vilket ofta är fullblodets svaghet (även om din ser ut att ha en bra halsansättning så kan ju andra gener gå igenom från hennes sida).
Detta är en häst som kommer ut mycket förävningsäkra linjer inom ridsporten så det är knappast något man behöver oroa sig för.

jag hade/har valt Stokdals livanos till mitt fullblods sto som ser ut som din (tom samma färg) men med sämre hals än vad din biff har;)
Han har ju ovanpå allt bra mentalitet och super fina rörelser + utmärkat betalningsvilkor

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 494
Senast: alazzi
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på... 2
Svar
24
· Visningar
4 342
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 762
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
3 000
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka