alazzi
Trådstartare
Vad kan hästarna råka ut för i hälsoväg om de tvingas gå i lera upp till knäna? Vi har 4 stycken hagar som är ok men sen finns det en hage som det är bottenlös lervälling i. Den hagen måste då min häst gå i. Han har tunna sulor och har tidigare gått med sulor eftersom han blev halt när det var stenigt. Nu har han inte sulor eftersom hovslagaren sa att hästen klarar att gå utan, hovarna har blivit så mycket bättre ansåg han.
Jag behöver argument för vad som kan hända om hästen går i denna skit. Stallägaren tycker nämligen att det inte finns något som helst problem (givetvis) med denna lera. Men konstigt nog så vill ingen annan heller ha sin häst i leran *ironi*. Stallägaren tycker nämligen att min hästs hage är den bästa men ingen av de övriga hästägarna vill byta hage med min häst. Konstigt nog, om nu den hagen är så bra.
Jag behöver argument för vad som kan hända om hästen går i denna skit. Stallägaren tycker nämligen att det inte finns något som helst problem (givetvis) med denna lera. Men konstigt nog så vill ingen annan heller ha sin häst i leran *ironi*. Stallägaren tycker nämligen att min hästs hage är den bästa men ingen av de övriga hästägarna vill byta hage med min häst. Konstigt nog, om nu den hagen är så bra.