Jag bävar inför framtiden!

N

Nolby-Brodden

Nu har det hänt igen!!!!!!!!!

Ytterligare en ung kvinna har stuckits ner med kniv, idag på eftermiddagen
-vad är det som händer???:confused:

Har det blivit någon djä*la rätt att sticka ner folk hur som helst?????

Någonstans har det gått fel, väldigt fel. :cry:

Mina tankar går till de som blivit utsatta och deras familjer, KRAM på Er och må ni hitta styrka!

Jag gruvar mig inför framtiden då mina egna barn blivit stora nog.
-kommer samhället vara så pass "säkert" att man vågar låta dem pröva sina vingar? eller kommer man känna otrygghet och rädsla oavsett om de varit på disco en fredagkväll eller cyklat till/från träningen eller stallet en vanlig veckodag.

Jag hoppas verkligen att jag oroar mig i onödan men jag tror tyvärr att jag kan ha rätt..............

Sv: Jag bävar inför framtiden!

Gårdagens avsnitt av Simpsons handlade om just detta... :D

Men frågan är, händer det verkligen så mycket mer än förut? Är det inte media som blivit "bättre" på att skriva om just sådana grejer.

Nej, det händer avgjort mer numera. I och för sig har rapporteringen säkert blivit bättre. Men aldrig var jag speciellt rädd när jag gick hem på nätterna på sjuttiotalet. Och aldrig hände det något heller. Världen har absolut förändrats. Till det sämre i mångt och mycket.

Är oxå uppvuxen på 70,80 talet
Ja, då blev det stora rubriker om någon blivit knivskuren i Köpenhamn, Danmark!!!.
Så helt klart har det blivit värre.

Jag har jobbat mycket med ungdomar och klimatet har ändrats drastigt under senare år, tyvärr är det mera regel än undantag att de är beväpnade med än det ena eller det andra. Skrämmande är att det numera gäller både killar & tjejer.

Jag har försökt att få dem att förstå att det är lättare att skada någon allvarligt i vredesmod och en i för stunden ingivelse om man har ett vapen att tillgå än om man blir förbannad över något och endast har Hjärnan att tillgå. -och därmed måste tänka till lite före "stora hämden"...

Tänker tillbaka på sextiotalet. 1969 mördades en ung kvinna utanför Södertälje. Hela sommaren skrevs det om det mordet. Numera är det ett sådant mord i veckan eller mera.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 764
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV