Jag är säkert bara larvig men..

micaelathegreat

Trådstartare
I söndags fölade vårt sto för första gången. Det är också det första föl vi i familjen har. Allt har gått jättebra och vi är så stolta! :love:

Pga alla bromsar och äckliga flygfän så vill inte stoet vara ute på dagarna och står därför inte några timmar på dagen (tillsammans med fölis såklart..). För att det inte ska bli för trist tar vi ut dem en stund och promenerar lite runt stallet.
Nu till själva "problemet". Jag trodde att föl höll sig mer eller mindre till mamman men våran lille krabat sticker iväg på ganska "långa" utflykter i full galopp. Så fort hon ropar så kommer han tillbaka men jag är så sjukt orolig att han ska ramla i nåt dike eller göra illa sig. (Jag känner mig jättefånig men han är ju så liten..) Jag trodde fölen höll sig till mamman men han går lite längre bort hela tiden.. Kan man göra något eller ska jag bara bita ihop och inse att jag är värsta hönsmamman? :o

Jag anade att det är så! :D

Idag vurpade han faktiskt lite i ett dike, lite för hög fart i kombination med att det var första gången han skulle ta sig över.. Han gled en bit på gruset men hoppade upp, skakade lite på sig och galopperade vidare! Såg lite obehagligt ut men det visade bara att han är mer tålig än jag trodde!

När man möter bilar då? Hur ska man bete sig då? Än har vi bara sett bilar på håll men det dröjer inte förrän vi kommer stöta på dem.. Några tips?

Liknande trådar

M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: mooi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 687
Senast: MJLee
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp, sitter lite i kläm. Vi är tre personer i "dramat" Jag, min Stallvärd(den jag hyrde transporten utav) och dennes...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 699
Senast: DarkInNight
·
Hästhantering Köpte för ett par veckor sedan en häst på 9 år. De första dagarna var rosenröda och hans bufflande försvann, han mös, var lugn att rida...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 337
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar