Jag är såå nervös...

Undret

Trådstartare
...det är besiktning på måndag, då ska min (förhoppningsvis) blivande stjärna röntgas och så hoppas hoppas hoppas jag att han går igenom... han står redan i stallet sen en vecka tillbaka på prov, kom med uppfödarnas lastbil från södra tyskland, så himla söt!!! :love:
Gammelgubben står i boxen bredvid och han är redan avundsjuk för att matte pussas med en annan häst också :eek: :smirk:
5-årig valack e:Star Regent xx.
Stallet har redan köpt två av hans halvbröder...

Skulle bara avreagrera mig lite :angel: går runt och är nervös mest hela tiden nu...

Sv: Jag är såå nervös...

Usch det är hemskt att gå runt och vänta på sånt :crazy:
Jag skulle i sommras, på samma dag, besiktiga min nya häst och dräktighetskolla min gamla, som inte hade tagit sig första gången.
Men det gick bra med båda som tur var :D

Hoppas det går bra med din med. Håller tummarna :banana::bump:

Jag är helt hypernervös just nu... :D
Igår när jag red så tyckte jag bestämt att han var liiite halt i trav, men efter att alla på ridbanan inkl Peter sagt till mig att det inte var något så fick jag lugna ner mig lite :angel: och idag såg han också frisk ut när jag tog ut han i hagen :D

Neeej... veterinären var tvungen att skjuta upp det till onsdag, TVÅ hela dagar till fyllda med väntan :eek: *rullar tummarna, biter på naglarna och hoppas på det bästa...*

Fan fan fan!!! KAN INTE TRO DET!!!

15 min innan veterinären kommer, SÅ HOPPAR HÄSTFAN UT UR SIN BOX!!! Han har aldrig gjort det tidigare när han vart ensam, vart hur cool som helst förut... Iaf så fick han ett sår på ett framben så det var han jättehalt på när vi böjde men de andra 3 benen var ok... Så nu måste vi böja om på måndag om benet är okej...

Hästar..... Dom förnekar sig aldrig.
Stackars dig!!!
Du slapp iaf ringa veterinär
Lycka till på måndag

Fan fan fan!!! KAN INTE TRO DET!!!

15 min innan veterinären kommer, SÅ HOPPAR HÄSTFAN UT UR SIN BOX!!! Han har aldrig gjort det tidigare när han vart ensam, vart hur cool som helst förut... Iaf så fick han ett sår på ett framben så det var han jättehalt på när vi böjde men de andra 3 benen var ok... Så nu måste vi böja om på måndag om benet är okej...

Men du...kolla nu upp det där såret extra noga så han inte fått nån skada innanför som inte kan ses utan måste röntgas/lysas...vore ju försmädligt om det visar sig om några månader att något hände med benet. Vet inte hur det funkar med försäkringar i Tyskland men här i Sverige tycker jag att bolagen är VÄLDIGT snabba med att försöka påpeka att felet fanns innan köpet....:mad:

Här försäkrar man inte hästar och den här avvaktar vi med nu... vi röntage honom igår och just det såret ifråga ser bra ut, det är egentligen bara en rispa men den sitter där huden stramar när man håller upp benet för böjprov...

En timme senare hoppade han över igen!!! När det va fullt av andra hästar i stallet, och fastnade så han stog med frambenen på stallgången och bakbenen i boxen... bonden och hans medhjälpare fick komma och lyfta ut honom ur boxen och då såg allt ok ut, många skrapsår fast inget djupt... fattar inte vad han pysslar med...

Idag på morgonen så stog han på 3 ben och nu går han om man tvingar honom, men är rejält halt i skritt och trav, vetrinären var här och gjorde rent alla sår och la bandage på alla ben och tittade och gav smärtstillande, idag är det okej men blir benen tjockare så måste han in till kliniken :cry: och bonden har byggt ett galler som monterats på boxen... och den här hästen är fortfarande bara här på prov!!!

Jisses, jag orkar inte tänka på hur detta ska sluta...

Senast ändrad:

Kan ju vara ett omen att du INTE skall köpa den här hästen ;)

Jag vet försäkringarna i Tyskland är ju hutlöst dyra så ingen vettig människa har råd att försäkra men jag kan ju ändå tycka att det kostar mindre än här hemma och behandla olika slags åkommer dock. Om inte hästen skadar sig svårt så går det nog på ett ut.

När Hille fick korsförlamning nere i Tyskland på en tävling för 2½ år sedan så fick han ju stanna kvar för en extra behandling av dropp osv , 2 blodprov skickades iväg till ett närliggande djursjukhus på en helg och analyserades och så en massa andra sprutor med det ena och det andra i och jag betalade runt 100 euro för rubbet.

När han fick en lite släng av det i våras betalade jag 2500 och då fick han inte ens dropp så visst är saker och ting svindyrt här hemma om man jämför.

Eller så var det för att jag flörtade vilt med den unge snygge tyske veterinären som tyckte så synd om fattiga jag :angel:

Eller så var det för att jag flörtade vilt med den unge snygge tyske veterinären som tyckte så synd om fattiga jag :angel:

VA?????:eek: KAN du flirta??? och här beskyller du mig för både det ena och det andra när det är du själv som gör....:cool:

VA?!? EN SNYGG TYSK?!? Vart va det ni var på tävling??? Platsen borde ju utmärkas som sevärdighet isåfall... :D:angel:

Ha ha ha! Jag visste det!:devil: Finns ju inga snygga tyskar...:cool:

Nej självklart finns det inte det :D därför flörtar jag baaara när jag måste :angel: (dressyrdomarna, banbyggarna och hästägarna...) :o och med en och annan ryttare av det manliga könet, men det kan ju kanppast räknas :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Har ett 11-årigt svenskt halvblodsto (90% fullblod), av den lite hispiga typen. Hon har varit i mina ägor i snart 5 år och fram till för...
2
Svar
32
· Visningar
4 905
Senast: Yrja
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 053
Senast: lady_vip
·
Western Jag lovade mig själv att inte prata om något av det här innan allt är klappat, klart och färdigt.... Men jag spricker ju snart för...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
8 566
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023