Jag är så stolt!!!

Aliide

Trådstartare
Hade med min älskade Focus på ridtur idag. Första gången. Och jag är så imponerad över honom. Han skötte sig nästan exemplariskt :love:

Tog honom i longerlina, just för att det var första gången, litar inte heeeelt på honom samt jaktsäsong.

Brukar ni ha med hundarna på ridturer?

(www.bosseronn.se <- där står allt!)

Sv: Jag är så stolt!!!

jo hunden e med varje gång jag o ponnyn (avelssto) tar en stilla lunk i skogen.. rider bara där de e skog o där vi inte ska ut på någon trafikerad väg o han springer lös med mej hela tiden.
vi har mött andra hundar och de har aldrig varit problem.. ska tillägga att min grabb är otroligt feg och iinte vågade gå förbi en jägare en gång så han satte sej 100 meter ifrån honom medan jag red vidare. efter 2 km vände jag o red hem o hunden satt fortfarande kvar o väntade på mej... sen skuttade han glatt hem när han såg att ja oxå var på väg..

Sv: Jag är så stolt!!!

Jag önskar att jag kunde ta med min lilla tjej ut i skogen men jag vågar inte. Dels för att hon är så liten så jag skulle vara så rädd för att hon skulle bli trampad. Orka tror jag dock lätt att hon skulle göra. Dvärgpinschrar har ju en del krut i sig. ;)
Sen är hon inte helt säker kring hästar heller. Hon vill gärna på att ge dom små tjuvnyp i bakhasorna. Nu är min häst otroligt snäll och har hittills aldrig brytt sig om henne, men man vet ju inte hur det skulle vara om man är ute i skogen.
Funderar dock på att ta med pojkvännen ut i skogen nån dag så att han kan gå med och passa henne så får vi se hur det går om jag vågar ta med henne nån gång. Kan ju vara skönt med "barnvakt" första gångerna. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 804
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 927
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama