Jag är nog galen

R

roslagen

:angel:
Jag måste få uppbackning och support av er hundmänniskor nu, säg att jag gör rätt.
Idag har jag nämligen bestämt mig, min hund kommer att få en kompis i julklapp :)
Det kommer att bli kaos :eek: :p hemma men det måste det väl vara värt. :D

Två jyckar av modell större och mellan, båda mellan ett och två år gamla, bägge med en olycklig barndom bakom sig. Den jag har är hur go som helst, och den andra har vi lekt med en dag och hon är jättesnäll och busig.
Tid och ork och kunskap har jag men hur förklarar jag detta tilltag för pojkvännen :o
Några ideér??

Sv: Jag är nog galen

haha...du är som mig...men jag har en underbar sambo som låter mig "hållas" :D:D

JAG tycker det är mycket lättare med två hundar än en...då har dom varandra om dom skulle bli lämnade ensamma, annars "måste" man ta med sig dom jämt...jag har alltid hafr två minst...nu vet jag inte hur du bor eller hur du jobbar..men jag jobbar hemma på gården och hundarna är med hela tiden.....

jag har också alltid haft tik o hane...men för några år sen kastrerade jag tiken och jag undrar idag varför jag inte gjort det tidigare......

Åh, dig kan man alltid lita på :bow:

Jo tiken jag ska ta är REDAN steriliserad och det är väl det som gjorde att jag var lätt att övertala :D
Jag tycker ju oxå att de ska ha sällskap och mina tidigare gamla gubbar hade ju så kul med varandra :banana: :bump: och jag bor så bra till att man kan gå i stort sett hur långt som helst på promenad utan att knappt se en bil etc.

Gubben :love: däremot vet jag inte hur jag ska göra med :o men den dagen den sorgen..... han kommer nog att älska att ha inte bara en utan TVÅ vilda hundar som far igenom hans stora hus :angel: :p

Har du inte berättat det för honom än? :eek: Tur att jag inte är din sambo, jag skulle aldrig acceptera att den jag levde med tar hem djur utan att fråga först.
Men lycka till med vovven i alla fall... ;)

Oh nej, vi är inte sambo (ännu ;) ), vi är särbo :p , men jag och hunden är där typ varannan vecka.... :D det är då min vovve gör sin räder genom vardagsrummet, hallen, matsalen och köket där man kan springa runt, runt, runt.

Skulle nog inte heller acceptera en sambo som kom hem med typ en boa constrictor :eek: utan att först rådfråga mig.....
Kort sagt självkontroll, respekt och hänsyn har jag inbyggt i mig. :rofl:

Men då har jag otrolig tur då som har en sambo som går med på allt :D
Han älskar alla djur men är sällan hemma, så det är ändå jag som får dra det stora lasset..hästar KAN han ha åsikter om, men jag får väl göra som jag vill ändå..... :bow:

Men då har jag otrolig tur då som har en sambo som går med på allt
Det där låter lyxigt :) blir nästan grön av avundsjuka. ;) Men... särbon har ju en himlans massa hästar så då kan väl jag ha en ponny, en katt och två vovvar utan att skämmas tycker jag :angel: :D

En korsning mellan känguru och snömonster ;) ( egentligen en schäferkorsning men efter att ha sett honom leka i snö så kan man fundera på den första kombinationen.... ) :D och en korsning mellan rottweiler och ngt annat ( tror de ).
Är det rottis i henne så måste den andra ( de andra ) raserna vara hemskt små för jag uppfattar henne som inte alls speciellt stor.

Men men, vad det är för ras är av underordnad betydelse för mig, jag vill ha roliga hundar som vaktar MIG när jag är ute i skog och mark och även hemma naturligtvis.
Utställning har jag kört tidigare med både labrador och basset hound så det vet jag allt för väl att det inte passar mig :eek:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 067
Hästvård Mitt föl är banne mig en vandrande olycka... :crazy: Hon har ju hagvila pga ligamentskadan. Skött sig över förväntan och mest knatat...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 482
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård