Jag är ingen hästmänniska....

tinafinis

Trådstartare
Jag ger snart upp.
Så fort jag skaffade egna hästar så har allt bara gått fel.

I en annan tråd rabblade jag upp allt som hänt sedan jag fick hästar till denna gård!!!

Efter det sista som hände borde jag väl fattat att jag inte skulle ha med hästar att göra!
Allt har varit tecken på att jag inte är en lämplig hätsägare, att jag inte skulle skaffa mer hästar!!

Det mesta går snett i mitt liv just nu!
ALLT känns det som.

Man kan inte bli mer än depprimerad!

Men det är bara att bita ihop!

Snart kommer veterinären och det är bara att betala och se glad ut och hoppas att detta var "sista gången" en olycka sker på detta stället!

Jag menar 2 dyra sjukdomar/skador 1 månad efter varandra var inte riktigt vad jag räknade med.
Ok, finns självklart buffert för oförutsedda händelser, men hur jädra kul är det????

Skulle hållt mig till stallet där jag jobbade istället. Men när jag var där så ville jag ju ha detta som hobby istället..

Tvungen att skriva av mig lite..

Sv: Jag är ingen hästmänniska....

Usch vad jobbigt! Hur länge har du haft hästarna då? Är det bara en kortare tid så får du försöka kämpa på ett tag till så ska du se att det blir bättre. Livet är skit ibland men det finns hopp!:laugh:
Man får bita ihop och vara lite envis ibland, kom ihåg att du är en fantastisk person och du förtjänar att må bra så trotsa livet som bara ställer till det och förstör. Det funkar för mej iaf:grin:

*Peppkramar*

Nej då *sägs i käckt uppmuntrande tonläge*
Inte behöver du ge upp för "lite" problem. :)

Mao jag vet precis hur du känner dig. Har själv stundtals haft lite motigt, och det kommer allt på en gång. Speciellt jobbigt är det när det har gått som på räls ett tag, då när problemen dyker upp tycker man att man inte är värd att ha häst. Varför kunde man inte förutse problemet, det kan väl alla sunda hästägare!?!

Du skriver ju själv lösningen, det är bara att bita ihop. :D
Det kommer sol efter regn, som man säger. :crazy:
Det är bara det att solen kommer så korta stunder, det hinner inte ens torka upp innan nästa skur kommer. :mad:

Hola,
VIssa sjukdomar kan man ju inte gardera sig mot. Men många och de flesta skador.

Tänk efter, vad orsakade skukdomen/skadan? Kan du göra något annorlunda. Finns det säkerhetsgrejjer du inte tänkt på.

Du skall tänka på allt, skyddet intill boxlåset till hagarna och dess stängsling. Underlag mm. Ligger det pinnar och skrot i hagen?
Sen luft i stallet, fodret.

Är hästarna kompisar? Kan de stå tillsammans i hage eller bråkar de?

Sånna grejjer. Du kan minimera många problem genom att tänka säkert.

Har du gått igenom allt kring hästarna och minimerat riskerna och de blir sjuka/skadar sig ändå så är det "tuff luck" Ibland har får man en häst som är en riktig olyckskorp. Jag hoppas verkligen att det inte är så i detta fallet, dom brukar bli dyra i drift.

mvh Eva

hejsan
vet hur du känner dig
flyttade mina hästar till eget stall för snart tre år sen och allt var frid och fröjd tills i somras då kom skador på två av dem dyra vet räkn.
brall i hagen med sträckning som följd ingen ridning på et tag m.m.
och innan dess har jag haft hästarna helt skadefria förutom nått skrapsår eller liknande i typ 15 år.
så ibland verkar det som att det kommer en period när man har otur.
Men så är det ju levande varelser och det är ju en del av ha djur som man får räkna med..
Men lycka till och hoppas det har lugnat ner sig på olycksfronten :)

Hej! Jag vet hur det känns...=/ Jag skulle köpa häst efter an massa tjat på mina föräldrar.. det blev ett varmblod på 12år=) Han var jätte fin och jätte snäll dom 2 första veckorna men nu efter 3 månader är han en stor idiot.. han gör allt vad han kan för att få av en när man rider,=/ Sen nu föra veckan så v ar han jätte snäll, man kunde rida ut på honom själv och allt... fast en dag när jag red på honom själv så började han igen...jag trodde jag skulle dö när jag trillade av =( Skadade ryggen IGEN så nu kan jag ikke rida på typ en vecka.... men tur så har vi honom bara på prov.....

Hihi behövde bara skriva av mig lite...=)

Jag känner mig precis som du, varför funkar ingenting? Men det
är bara bita igen och kämpa... lycka till med din(a) häst(ar) =)

*PeppKramar på dig*

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 421
Senast: MML
·
Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
5 933
Senast: Lynxsa
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 603
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25