Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!

Hehe, mycket ringrostig i mitt fall. :p

Är nog mer nojig för att köra in min åring än för ridningen. Åringen har ju kickat mot mig förut, så känns inte superkul o tömköra henne... Men vi ska nog överleva det också, men samtidigt är man ju helt med när man håller på med unghästar...

kl

Hej igen!

Usch, i natt hade jag så jäkla ont i magen. Jag drömde att jag låg på förlossning och när jag vaknade sedan så hade jag jätteont. Jag blev såklart grymt orolig och tänkte att "nu är det kört, nu får jag mf", men det har inte kommit något blod ännu och smärtorna avtog (fick ta en alvedon). Jag har dock fortfarande lite mensvärk och känner mig öm i magen. Jag brukar ha lite mensvärk, men det brukar komma i perioder och främst på kvällen. Någon som varit med om liknande eller kan förklara varför jag fick så ont?

Det finns ett ställe i livmodern som jag känner av ibland. Sammma ställe som jag kände av två stick ca fem dagar efter ägglossning (ägget kanske fäste?). Ibland värker det lite där, är det normalt?

Fy att man ska behöva bli världens mest oroliga person bara för att man är gravid! Jag är ju världens cooling annars ju... *suck*.

Hoppas, hoppas, hoppas att bebisen stannar!!!

Växtvärk i livmodern kanske???? Det brukar kännas som menssmärtor. Jag hade även ett ställe i livmodern som gjorde rent ut sagt för :devil: ont om man bara nuddade magen på utsidan. Tror inte du behöver oroa dig (men det är svårt att låta bli, jag vet...);)

Jag skulle åka in om jag var du, man kan aldrig besöka bm för många gånger.

Min kompis trodde hon hade växtvärk men 4 veckor senare fick hon så ont att hon inte kunde röra sig och fick åka ambulans och då visade det sig att fostret dött i v.9

Alltså jag hade bara väldigt ont en kort stund, sen gick det värsta över. Igår var det helt okej och idag har jag inte haft ont alls, så det är nog som det ska.

Ska till BM den 19:e så jag väntar tills dess.

Hej igen!

Nu har jag varit hos BM för inskrivning. Hon tog blodprov och blodtryck, jag fick väga mig och så hade vi hälsosamtal samt samtal om hur bebisen kommer att utvecklas och hur jag kan komma att må. Det var väldigt roligt och nu känns det liksom mer på riktigt. På torsdag nästa vecka ska jag göra ett vul eftersom vi har många tvillingar i släkten och vi vill veta om det är en eller två därinne. Det ska bli väldigt spännande...

Jag är idag i v7 (6+2) och mår ganska bra. Jag har inte haft någon mer mensvärk att tala om, det känns lite ibland men inte alls så att det gör ont. Brösten ömmar lite och spänner på nätterna och jag har lite svårt att sova på mage. I går kom illamåendet för första gången så jag spydde flera gånger. I morse klarade jag mig med nöd och näppe. Matlusten är lite si sådär, jag är hungrig men inte sugen på någonting! Det värsta är nästan att jag är så otroligt trött. Jag kan sova flera timmar på dagen om jag har möjlighet!

Det känns som att detta kommer att bli en spännande resa och jag är så glad! Min magkänsla säger mig att allt kommer att gå bra, så nu har jag bestämt mig för att lyssna på den!

Hej svejs!

Spännande med vul!

Jag var också sjukt trött i början, det känns jättefel för man är ju inte sjuk, bara lite gravid. Men det blev bättre. Sov om du kan, om nio månader är det slut på det! :D

Hejsan!

Nu är jag i v.9 och än så länge verkar det gå bra. Illamåendet kom som ett brev på posten i v 7 och jag har knappt kunnat lämna huset på 1,5 vecka! Nu de sista dagarna har det varit lite bättre, men det kommer fortfarande över mig på morgonen och ibland under dagen, oftast när jag äter eller är hungrig. Jag är sjukskriven nu i två veckor för att kunna ta det lugnt och ta hand om mig själv och den lilla.

Jag skulle gjort ett vul förra veckan, men när vi kom dit visade det sig att den barnmorskan inte fick göra vul, utan bara vanligt ul. Vi provade med ul, även om det var i tidigaste laget (7+2) men kunde inte se så mycket. Jag har ett operationsärr som skuggar livmodern nämligen...och dessutom hade jag precis kissat. Typiskt. Vi kunde i alla fall skymta en hinnsäck när hon lyckades få in en hyfsad bild. Jag ska tillbaka dit den 19 juni, då är jag i v 11 och vi borde kunna se bättre med ul då. Om bebisen lever då så kan jag nog pusta ut, och då ska ni få veta vem jag är också (om ni inte redan lyckats lista ut det).

Egentligen borde man ju kunna förutsätta att allt är bra om man inte blöder eller har mycket ont, men det är svårt med alla hemska historier som man läser överallt...

Än så länge så syns det inte mycket på magen, men jag kan inte knäppa mina ridbyxor längre, så det är ändå tydligt att något har hänt!

Hej svejs!

Jag vet ju vem du är ;)

Men jag är så glad för din skull, G R A T T I S åter igen :D

Åh jag vet inte vem du är men riktigt nyfiken! Fram till den 19e kommer det gå långsamt och sen sitter du där med en knodd och undrar vad tusan du gjort det sista året ;)

Det känns som en evighet till den 19:e, men du har säkert rätt, sen går tiden jättefort! Hoppas det iaf!

Egentligen är det inte så noga med att vara "hemlig", men det är bara för att jag vet att en del jag känner ofta är inne och läser vad jag skriver. Alla mina nära vet redan om det dock!

Jolanta och Calazirya:TACK!

Nu har snart ytterligare en vecka gått, är i v 10 men går över i v 11 snart! Det är mindre än en vecka kvar till ultraljudet, och jag är så spänd och nyfiken! Lite skraj är jag också, det skulle ju vara fruktansvärt om något var tokigt.

Jag mår helt hemskt. Jag har i princip bara legat på soffan sen v 7. Jag orkar ingenting och mår så illa. Ingenting hjälper, det är bara att härda ut och att kräkas hela dagarna. BM kollar mig noga så att jag inte behöver läggas in med dropp. Jag hoppas verkligen att detta elände tar slut snart, jag känner mig helt handikappad. Min stackars häst blir lidande också :crazy:

Lite småtjock har jag blivit om magen, även om jag gått ner flera kilo. Nedre delen av magen är ganska hård och man känner tydligt en liten bula :banana:.

Det är en spännande resa jag har framför mig, men just nu känns det bara eländigt och ynkligt.

usch din stackare att må så illa. hoppas det går över snart!

det är ju i alla fall en tröst att det kommer nåt gott av det i slutändan, det är ju inte en vanlig maginfluensa liksom :D

kl

Nu när ultraljudet är gjort kan jag avslöja att det är jag som är surfbrud! :laugh:

Jag är i v 11 nu och idag fick jag se den lilla knodden. Den vinkade till mig, och det var helt otroligt att se! Jag har faktiskt en liten bebis i min mage =)

Från och med nu ska jag bara glädjas åt min graviditet, inte oroa mig i onödan och bara njuta (när illamåendet går över dvs).

HURRA, det är så roligt!!

//Julia

Ja, det var helt fantastiskt! Dessutom var det en enorm lättnad att se att allt var bra med vår lilla knodd! Jag trodde inte att jag skulle bli så påverkad faktiskt, men efteråt ville jag bara gråta av lycka!

//Julia

Jag trodde jag skulle gråta när jag gjorde UL, men det gjorde jag inte, inte heller efter förlossningen. Det var först några dagar efteråt som jag lixom riktigt förstod vad som hänt och jag gråter faktiskt nästan varje dag av lycka för det jag fått :love:

(Och sen en liten avis-tår för alla er som är gravida just nu...;) )

Äntligen!!!! Det har jag väntat på enda sen jag såg bröllopsbilderna för lääääänge sen! :D

Jätte grattis, härligt att höra att allt står rätt till i magen, och hoppas hoppas att illamåendet snart ger med sig! :banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! :( Jag skriver under anonymt nick då jag tycker detta är så äckligt och pinsamt! För någon månad sedan upptäckte jag att jag och...
2
Svar
20
· Visningar
13 489
Senast: Ackio
·
Gravid - 1år Jag har äntligen blivit gravid igen efter mitt MA och skrapning i november. Vilket jag är helt överlycklig för! Igår köpte jag mig ett...
Svar
7
· Visningar
1 699
Senast: Whirlie
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 551
Senast: Imna
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 654
Senast: Suspiria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix