Sv: Jag Är Gravid!!!!!!!!!!!!!!
Hejsan!
Nu är jag i v.9 och än så länge verkar det gå bra. Illamåendet kom som ett brev på posten i v 7 och jag har knappt kunnat lämna huset på 1,5 vecka! Nu de sista dagarna har det varit lite bättre, men det kommer fortfarande över mig på morgonen och ibland under dagen, oftast när jag äter eller är hungrig. Jag är sjukskriven nu i två veckor för att kunna ta det lugnt och ta hand om mig själv och den lilla.
Jag skulle gjort ett vul förra veckan, men när vi kom dit visade det sig att den barnmorskan inte fick göra vul, utan bara vanligt ul. Vi provade med ul, även om det var i tidigaste laget (7+2) men kunde inte se så mycket. Jag har ett operationsärr som skuggar livmodern nämligen...och dessutom hade jag precis kissat. Typiskt. Vi kunde i alla fall skymta en hinnsäck när hon lyckades få in en hyfsad bild. Jag ska tillbaka dit den 19 juni, då är jag i v 11 och vi borde kunna se bättre med ul då. Om bebisen lever då så kan jag nog pusta ut, och då ska ni få veta vem jag är också (om ni inte redan lyckats lista ut det).
Egentligen borde man ju kunna förutsätta att allt är bra om man inte blöder eller har mycket ont, men det är svårt med alla hemska historier som man läser överallt...
Än så länge så syns det inte mycket på magen, men jag kan inte knäppa mina ridbyxor längre, så det är ändå tydligt att något har hänt!
Hej svejs!