Jag är en hemsk hemsk hästägare!

norrland65

Trådstartare
Idag har jag gjort något jag inte gjort tidigare...

Jag är ensam hemma med hästarna och känner mig inte pigg. Trött och ont i kroppen. Tror att jag är på gång att bli sjuk...

Jag tänker stunta i att mocka åt dom idag!

Det har faktiskt aldrig hänt under alla år vi haft hästar. Vi har aldrig hoppat över mockningen, nånsin! Men ikväll blir det så.

Har det hänt att ni hoppat över mockningen någon gång? Är jag hemsk?

Norrland

Sv: Jag är en hemsk hemsk hästägare!

Nej, jag har aldrig hoppat över mockningen. De gånger jag inte kunnat har jag haft vänner/syskon/make/dotter som ställt upp;)...:cool:

...huruvida du är en hemsk människa kan jag inte säga nåt om...;)

tror inte du är så hemsk..bäddar du med halm kan du ju alltid strö över lite så det inte syns så mycket ;) jag tror hästarna tycker att det är viktigare att du får mat

varför skulle en häst må dåligt av att man inte kan mocka.
sånt kan väl hända.
så länge det finns mat och vatten är det ok.
det betyder inte att jag låter bli att mocka utan att man inte skall överdriva vad som är viktigt för hästen.
är boxen välskött i vanliga fall så ser jag inte problemet.
det finns hästar som får mockat 1ggr i veckan pga av lathet vilket inte är acceptabelt.
det finns hästar som får mockat varje dag men står nästan utan strö för att det är för dyrt

Nä du är ingen hemsk människa, det är inte hästarna som har ont av att du inte mockat utan du själv, bara de får sin mat så är dom nog lika nöjda ändå.
Eftersom jag är ensam o sköta mina hästar o blir jag riktigt sjuk nån gång så har det hänt att jag oxå hoppat mockningen en dag o inte har hästarna dött ändå, har tom hänt en gång denna vintern

Kära Granne!
Var helt lugn. Det går ingen nöd på hästarna om det är omockat en natt! Det är vi som mår illa inte hästarna.:idea: Sköt om dig å mocka en ruskig box i morron. Även jag har varit i din sits flera gånger å det går aldeles utmärkt att strunta i mockningen en dag, men man får ju tillbaks med råge nästa dag. :rofl:

Aah, då fick jag ännu mer dåligt samvete! :o ;)

Norrland
Men, snälla!!! Du frågade ju...och jag svarade. Att jag inte kan avgöra ifall du är en dålig människa eller ej beror ju på att jag inte känner dig och jag har ingen aning om hur det ser ut hos dina hästar. Kram på dig!!! Jag dömer dig inte, om det var det du trodde;)

Du är inte alls en dålig människa, tänk såhär;
Om du mockat idag istället för att vila hade du kanske
varit sämre imorgon och blivit dåligare och sen inte
kunnat mocka på två dar istället för du måste ligga och bli frisk :)

Jag brukar pedantmocka, skulle kunna sova hos min häst. Men inser med förnuftet att hästen skulle överleva både en och två dagar i en omockad box om den bara har mat och vatten och ren luft. Kolla bara på hur dom geggar ner sig i hagen. Så jag tycker inte du ska ha dåligt samvete. Man kan faktiskt bli sjuk fast man har häst!

Tat lugnt, sant maste kunn handa!

Nu känns det faktiskt lite bättre! :)

Nä, skojar bara. Men jag har faktiskt dåligt samvete. Var nyss ut och tog bort de största pluttarna i alla fall. Känner mig inte pigg alls och ska gå och lägga mig nu.

Hö, kraft och vatten har de naturligtvis fått som alltid.

Tack för svaren!

Norrland *imorgon ska de få extra mycket rent och fint spån!* *dövar samvetet* :)

Men, snälla!!! Du frågade ju...och jag svarade. Att jag inte kan avgöra ifall du är en dålig människa eller ej beror ju på att jag inte känner dig och jag har ingen aning om hur det ser ut hos dina hästar. Kram på dig!!! Jag dömer dig inte, om det var det du trodde;)

Jag tog inte illa upp. Skojade bara! :) ;)

Norrland

Akta dej!
I nästa vecka kommer det en tråd om den hemska hästägaren som struntade i att mocka! TS frågar oss andra om huruvida vi tycker det är vanvård och om h*n bör anmäla till djurskyddet!

Allvar: du ska inte ha dåligt samvete. Dina hästar bryr sig inte om att deras boxar är omockade. Mår du inte bra så ska du ta det lugnt!

Immer

Mockar du lösdriften varje dag? :D *funderar lite om det är skillnad att sussa i en omockad ligghall eller en omockad box* ;)

Absolut inte!!!!

Krya på dig!

Jag har hoppat över mockning många gånger.

Nej... har inte struntat i det men jag kan be om hjälp (världens bästa sambo!)!
Förstår dig helt och tror inte pållarna tar skada av att du "fuskar" en dag. Krya på dig!!!

Så länge dina hästar inte lämnar skriftliga protester kan du nog vara lugn :D
När jag bröt benet stod mina hästar i omockade boxar i TVÅ DAGAR (de gick ute dygnet runt men hade två uteboxar i hagen som var halmade, som de kunde gå in och ut ut hur de ville).

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 571
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 897
Senast: mars
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 875
Senast: Twihard
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka