Jag Älskar Min HÄst SÅÅÅ Mycket

G

ganto

Ibland funderar jag om man kan bli förälskad i sin häst? Jag tog hand om min häst för ca 5 år sen, då brydde sej ingen om henne och hon var väldigt osäker och nervös. Hon är ett varmblod på 14 år.
Nu är hon helt underbar. Jag har pysslat, kelat suttit hos henne i hagen och bara umgåtts med henne. Hon följer mej som en hund.
Men tyvärr är jag lite feg för ridningen, så det har jag lämnat över till en kompis så att hon får motion.
Den enda trösten jag hade under en skilsmässa var min häst och när jag känner mej ledsen eller bara längtar efter henne får jag åka till stallet där hon är inhyrd och bara känna hennes närhet, det gör mej på bättre humör.
Undrar om hon kan känna att hon hjälper mej så mycket och att jag älskar henne så helt sanslöst.

Sv: Jag Älskar Min HÄst SÅÅÅ Mycket

Ja man kan älska en häst hur mycket som helst!
Jag älskar min underbara kille, ibland tror nog omgivningen att man är lite knäpp:angel:

De är sanna vänner som inte ställer några krav, de tar en precis som man är:)

Ibland känner jag mig som 15 igen. (det var måååånga år sen jag var det.) Man får så otroligt mkt av hästarna!! Det går inte att förklara! :love: En människa kan gör en riktigt illa, men det gör inte hästarna, de bara finns där!

Jag brukar skoja och säga "att för varje stolpskott jag träffat, desto mer älskar :love: jag min häst" :D Mycket sanning ligger det i om jag ska va ärlig :devil:

Haha, jo man kan nog bli förälskad i sin häst, det blir en väldigt speciell känsla när man får ett så stort förtroende av ett djur (speciellt av hästar)

Jag älskar min häst otroligt mkt och är såååå stolt över henne :love:

Har lite samma historia som din, flaskmatad som föl och sen bara stått i hagen utan att nån brytt sig om henne tills hon var sju år..:crazy: (hon är nu 13)

Man får väldigt mkt tillbaka, jag skulle kunna leva på knäckebröd och vatten bara hon har det bra. Det värsta är att man oroar sig så mkt när man är så fäst vid dem, är som värsta hönsmamman nuförtiden (hon är nyligen behandlad för hovledsinflammation:eek: )

Kul att du hittat en häst som du tycker om så mkt!! Grattis :D

Jaa, man kan älska dem hur mkt som helst! Jag är tokkär i min islänning, han är min ögonsten, källa till spänning och luktar godast i hela världen! Om inte jag får träffa mina hästar får jag abstinens, och när jag väl är med dem så har jag problem med att slita mig från dem...varje dag! Har tre st som jag älskar väldigt mkt. Min önskedröm är att leva tätar inpå dem och alltid ha dem omkring mig, så att jag slutligen blir den del av flocken och kan höra deras tankar... bodde en sommar i en husvagn i hagen och det var SKILLNAD mot som nu ha dem i ett stall 5 minuter gångväg från huset. Även om jag kan träffa dem 2-3 ggr per dag, så är det inte det samma som att leva inpå dem 24 timmar om dygnet... Det blir en helt annan kontakt.

Skulle oxå helst ha min häst inne i min lägenhet så jag kunde umgås med henne hela tiden, alt. bo i tält i hagen:D det får nog bli på hennes villkor, skulle nog bli ganska snuskigt hemma hos mig annars:o

Nä, men allvarligt talat så skulle jag vilja ha egen hästverksamhet så att jag kunde va hemma och ute i stallet hela dagarna.

Ibland när man är hos hästen och man måste åka därifrån. Så ångrar man sej när man kommer hem för då längtar man dit igen.
Vad härligt att bo i en husvagn i hagen.
Känner hästen likadant tro?

Självklart kan man älska sin häst! Ibland försäger jag mig och säger att hästen är väldens bästa älskling... å så står sambon jämte mig.... aj då ;)
Jag hade verkligen inte klarat mig utan min sköthäst! jag och sambon sambon har försökt bli föräldrar i 3 år och har även ett missfall bakom oss. Hästen kände direkt av när mina hormoner var starka och svaga och var extra försiktig med mig under den veckorna jag var gravid. Han är den som jag pratar mest med och han är också den som lyssnar bäst. (stackar tänkt vad mycket tjöt han får stå ut med). Och vilken terapi det är att få rida ut i skogen och slippa tänka på något annat än enbart hästen och ridningen. Så visst kan man älska sin häst!

jag har bara haft min häst i 4 månader på foder än så länge men nog växer kärleken. jag kan åka ner till stallet o bara titta på henne eller bara få stå o titta på henne när hon är i hagen.... nog blir man svag för sin häst o de har alltid en speciell plats i ens hjärta. jag vet bara hur det kändes när jag kom tillbaks till ett stall där jag skötte en häst för flera år sen, jag hade inte varit där på nästan 2 år men åkte dit för att hälsa på min "gamla" kärlek, fick reda på att hon fått akut tarmvred ett år tidigare och varit tvungen att nödavlivas o kunde bara inte hålla tillbaks gråten....

Det är klart man kan!
Mysig tråd du har postat.

Har haft många hästar genom åren, och vissa har man älskat från första stund, andra har det liksom "växt" fram men i slutändan har man alltid älskat dem.

Min nuvarande köpte jag för 2 år sen efter många års uppehåll i hästägandet. Tyckte om honom från första början, men sen har det växt fram hur jag älskar honom allteftersom jag lärt känna honom och vi nu har en "historia" tillsammans efter ett par år.

Jag kan också, trots att jag ser honom varje dag och spenderar timmar i stallet med ridning och omsorg och skötsel, bara stå och titta på honom i långa stunder för han är så underbar. Måste pussa många gånger innan jag går för kvällen! Har ändå hållt på med hästar i nästan 30 år, och , det blir man påmind om när man känner så, oavsett om vi pratar människor eller ett djur....!

Ja denna hästen är ett levande bevis på. Att hästar blir lugna och tillgivna med mycket, mycket kärlek och tålamod.

Ja det kan man.
Jag älskar mitt sto så himla mycket..
hon har varit med mig igenom så mycket jobbiga grejer, då det liksom bara var hon och jag kändes det som.
hon betyder ALLT för mig :love:

Så känner jag med:banana: jag älskar min Tigern så mycket, han betyder mer än allt annat:love:

Klart man kan älska sin häst! Min häst träffade jag första gången då jag skulle bli hennes medryttare. Hon var allt det jag inte ville ha; sto, uttråkad av dressyr, älskar att hoppa, stressig på uteritter, inte kelig för fem öre och fruktansvärda tävlingsinstinkter... :smirk: Men, sakta men säkert lärde jag känna henne och hennes små egenskaper och hennes förflutna. En vacker dag stod jag med valet att köpa eller lämna. Nu är hon min alldeles egna underbara häst sen 1,5 år tillbaka och tro mej, än idag undrar jag varför jag blev medryttare på just henne. Men det var nog menat så:) Och det är nog det bästa som någonsin hänt mej! Säg mej, vad vore livet utan hästar?;)

Det är väl så klart att man älskar hästen. Jag tror även att hästen känner starkt för dej den märker när du är glad och ledsen och samma gäller dej till hästens humör det är så gulligt med en sån bra kontakt med hästen :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 034
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Hästhantering Hej! Ska försöka hålla denna långa bakgrundshistoria kort, men det är så att jag har en valack på 11 år som jag ägt nu i ett år. Han är...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Lexa
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 882
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar