Jacson hekla?

Rumpnissen

Trådstartare
Är det någon utav er som har erfarenhet av denna sadel? Hur är den att rida i, hur stora knästöd är det? Har ni bilder?

Jag är dressyrryttare men gillar sadlar med flat sits så jag överväger Heklan. Den bör ligga bra på mitt halvblod med bred, platt rygg och obefintlig manke. Har en Jacson Celine som ligger prima.

Sv: Jacson hekla?

Jag har provat den för ganska längesedan, det enda jag minns är att jag verkligen tyckte den var skön. Knästöden går ju byta ut också!

Jag har en i nyskick tillsalu, kan PM:a över bilder. Skön sadel tillverkad i bra läder som ligger bra på raka och breda ryggar.

Jag har ganska nyligen köpt en och älskar den. Fick den utprovad och har en xxw på bommen och min häst är inte jättebred så jag tror dom är ganska små i storlekarna. Kan verkligen rekomendera den 10års garanti på bommen också, det är ju inte fel :)

Fast mitt exemplar som är i storlek vid i bommen är ändå rejält vid för att bara vara "vid". Den har dessutom riktigt kort anläggningsyta.

26861954.jpg

26861990.jpg

26861988.jpg

På bilderna: Hekla 17" med vid bom

Den såg ju trevlig ut! Du har inte lust att ta med ett måttband till stallet nästa gång?:angel: ;)

Fast mitt exemplar som är i storlek vid i bommen är ändå rejält vid för att bara vara "vid". Den har dessutom riktigt kort anläggningsyta.

26861954.jpg

Denna gillade jag skarpt!
har en häst med kort rygg!
Hur mycket ligger en sådan sadel på?

Min är ju tillsalu:angel:
I nyskick också:laugh:

Ska inte köpa den!!!

Jag har en sadel Loftur som passar på bägge just nu.Och en sigma dressyr sadel som reserv men jag vill ju en soligt dag byta ut sigman mot en passade sadel som jag kan ha istället.
Fast sigman sitter bra men jag avskyr den!

Bra med två sadlar så man kan rida ut två!!!Och då vill jag ju inte lägga dom pengarna som Lofturen kostar igen!

Ha ha det är lugnt;)

Usch nej Sigman är då inget att rekommendera. Har också ridit i en sådan och det gör jag inte om igen:(

Jag vill också gärna se bilder,
massor utav bilder på hekla:n....
Gärna bilder när sadeln ligger på hästen.

Ska köpa ny och är lite sugen på just hekla.
Men jag vill ha en sadel med stora knästöd, så hur är knästöden på denna ?:)

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Islandshäst Hej, jag börjar bli riktigt förtvivlad :cry: Har en liten islandshäst med väldigt kort rygg, ca 36cm sadelläge, hög rumpa, obefintlig...
Svar
6
· Visningar
2 935
Senast: Gotthard
·
Utrustning Nu är det dags för min min lillhäst att få en egen dressyrsadel. Men jag behöver råd om var jag ska börja leta. Hon är inte alls lik min...
Svar
8
· Visningar
2 319
Senast: Haflinger89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka