D

Don_93

Hittar inte mitt TR så jag får fråga här. Får man tävla lokal hoppning i en dunjacka utan luva men med nike-tryck på ryggen. Har fått för mig att man får rida i vilken jacka som helst bara det inte är tryck på ryggen, bortsett från klubbjacka med tryck då. Har ja hört fel?

Sv: Jacka

PrinceFair skrev:
man får rida i fritidsjacka/tröja utan luva. det får vara reklam på jackan.

har för mig att på lokal gäller det att du får rida med reklam som inte har sponsrat dej, det finns många klubbar som blir sponsrade och har därmed sponsorn på sina klubbjackor dom får du ej tävla i, men vanligt ej sponsrat märke kan du tävla i,
men på en lokal tävling är det väl snyggare om du väljer att ha en mörk färgad tröja på dej med vit pollo eller plastrong i halsen?? inne på barnan e väl i ett ridhus där e det varmt, så jackan tar du av dej utanför. :)

Senast ändrad av en moderator:

ur TR I:

"På fritidskläder/överdragskläder är det tillåtet med reklam".

Och eftersom man får tävla i fritidsjacka så måste det ju få vara reklam på den ;)

Innebär det att kraven om storlek på reklamen kan skippas i det här fallet tror du?

Panikie skrev:
har för mig att på lokal gäller det att du får rida med reklam som inte har sponsrat dej, det finns många klubbar som blir sponsrade och har därmed sponsorn på sina klubbjackor dom får du ej tävla i, men vanligt ej sponsrat märke kan du tävla i,
Talde med banchefen om just detta under gårdagens tävling. Reklam FÅR bäras på sk. "fritidsjacka" om trycket underskrider måttet 8x8 cm. I annat fall måste gällande sponsoravtal rörande aktuellt tryck uppvisas.

Men nogallt gäller det att ha läst sitt TR, och dessutom kunna tolka det!

Om jag har förstått detta rätt. Så får man tävla i en munkjacka utan luva. Har inte tävlat på ett par år nu har glömt hur det är....

Men i övrigt ska vita ridbyxor gälla och stövlar???

Luvan är bannlyst (säkerhetsrisk), men i övrigt ska det gå vägen.

Har själv inte tävlat sedan 2000, och känner mig precis lika vill som ngn annan. Då var reglementsenlig klädsel = kavaj även på lokal tävling. Men å andra sidan... då hade man precis lyckats få koll på de nya reglerna iom revideringen av systemet från A-, B-, C-tävling till lok, reg och nationell osv.

Det gäller fasen att 'vara med i svängen' för att förstå sig på.

du får ha vilken färg du vill på byxorna. På fötterna får du lov att ha ridskor med chaps, bara inte chapsen har fransar.
Lycka till!

Ja, det får du. Har varit på en hopptävling där en tjej tävlade i en kycklinggul dunjacka! :eek:

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 710
Senast: Ajda
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka