Jack russel!

sjunga

Trådstartare
Hittar ingen sådan tråd så jag tänkte starta en ny!:D
Välkommna alla jackrussel ägare. Här kan vi prata om våra älsklingar,lägga in bilder och snacka om lydnad osv.

Jag börjar med att presentera min! Har ingen bild just nu förutom avatar.

De är en hane på 3 år och han är helt underbar:love:

Sv: Jack russel!

Då presenterar jag min lilla tjoff =)

Laponias Shedevil "Dillan" Hon är 9 månader
är världens goaste lilla tjej :)

DSC_0081.JPG

DSC_0027.JPG

Har henne på halvfoder så uppfödaren ska ha en kull valpar på henne sedan är hon helt min =)

Jag har en Jack russel hane på 1 år och 4 månader.
Baileys heter han och underbarare hund får man leta efter :D
Har väl tänkt att han ska vara en stallhund ;) Kunna vara med mig när jag är ute och rider osv. Men ska även köra lite agility med han eftersom han älskar det :D Och sen kanske en utställning mest för att höra vad domarna tkr om honom:d

26800561.jpg

26800550.jpg

26572082.jpg

tack :)
måste få igång den här tråden lite. finns det ingen mer som har en JRT?
vad använder ni era jrt till?
Hur tkr ni dom är mot andra hundar och barn?

och är det bara min som är ett sånt muskelberg så när han ligger ner på tex högersidan så får han inte ner vänsterbenet i backen? :D haha

jag hade en JR, han kanske får vara med?
Underbar liten sparv som gärna var ute och busade eller tränade en hel dag men han kunde lika gärna ligga inne som en boll i soffan en hel dag. helt underbar:)

2 bilder på min käraste. (saknade är olidlig ibland)
img010.jpg

hstarna054.jpg

och jo jag känner igen det där med att benen inte ligger i golvet när dom ligger på sidan:) så söta

Jag har en Jack russel hane på 1 år och 4 månader.
Baileys heter han och underbarare hund får man leta efter :D
Har väl tänkt att han ska vara en stallhund ;) Kunna vara med mig när jag är ute och rider osv. Men ska även köra lite agility med han eftersom han älskar det :D Och sen kanske en utställning mest för att höra vad domarna tkr om honom:d

26800561.jpg

26800550.jpg

26572082.jpg

Så underbart fin! Jag bara älskar den pälsen:love:
Jag har en jrt/dsg och han har sådan päls som din, fast min har något längre päls runt halsen.

ja, jag personligen tycker också mest om den strävhåriga varianten :D
Men min har verkligen ingen underhudspäls så fryser väldigt lätt, dessutom är pälsen så känslig så den skavs bort där han har halsband. har testat alla sorters halsband. försöker även att ta av han halsbandet ofta men verkar inte blir spec mkt bättre. något förslag? :laugh:

jag hade en JR, han kanske får vara med?
Underbar liten sparv som gärna var ute och busade eller tränade en hel dag men han kunde lika gärna ligga inne som en boll i soffan en hel dag. helt underbar:)

2 bilder på min käraste. (saknade är olidlig ibland)
img010.jpg

hstarna054.jpg

och jo jag känner igen det där med att benen inte ligger i golvet när dom ligger på sidan:) så söta

vad sööt :) tråkigt att den inte finns mer, men kanske blir en ny jack russel så småningom ? :D;)

ja, jag personligen tycker också mest om den strävhåriga varianten :D
Men min har verkligen ingen underhudspäls så fryser väldigt lätt, dessutom är pälsen så känslig så den skavs bort där han har halsband. har testat alla sorters halsband. försöker även att ta av han halsbandet ofta men verkar inte blir spec mkt bättre. något förslag? :laugh:

Nej min fryser bara när det regnar och blåser, annars är han tålig även om det inte finns någon underpäls.
Jag har hört att det kan bli bättre av trimning inom andra raser men vet inte om det gäller dem med?
Fast han är ju inte stilla en sekund ute;) sitter han stilla så skakar han ju om det är riktigt kallt men det sker väldigt sällan.

Min frös mycket i början, jag köpte honom när han var sex månader och han var då i ganska dåligt hull. Han behövde täcke bara temperaturen gick ner under fem plusgrader.

Men det är klart, han har täcke om han ska vänta i bilen och det är kallt eller om man ska göra annat som innebär att han sitter still.

Jag har alltid läderhalsband, halvstryp så det är ju kedja ändå men det är ju olika vad de har för pälskvalite.
Till min gammelhund gav jag vetegroddsolja, det hade positiv effekt på hud och päls.

Min har även längre hår på öronen, ser nästan ut som pappilonöron:D

Jag har en JRT tik som heter Thea hon är ca 1 år nu.
Vi kör lite lydnad och agility, ska prova på gryt i sommar och spåra en hel del.

22292276.jpg

22292278.jpg

Valpbild
20175780.jpg

20052984.jpg

Nej min fryser bara när det regnar och blåser, annars är han tålig även om det inte finns någon underpäls.
Jag har hört att det kan bli bättre av trimning inom andra raser men vet inte om det gäller dem med?
Fast han är ju inte stilla en sekund ute;) sitter han stilla så skakar han ju om det är riktigt kallt men det sker väldigt sällan.

Min frös mycket i början, jag köpte honom när han var sex månader och han var då i ganska dåligt hull. Han behövde täcke bara temperaturen gick ner under fem plusgrader.

Men det är klart, han har täcke om han ska vänta i bilen och det är kallt eller om man ska göra annat som innebär att han sitter still.

Jag har alltid läderhalsband, halvstryp så det är ju kedja ändå men det är ju olika vad de har för pälskvalite.
Till min gammelhund gav jag vetegroddsolja, det hade positiv effekt på hud och päls.

Min har även längre hår på öronen, ser nästan ut som pappilonöron:D

nä precis, min sitter heller aldrig stilla, om jag står still med han i kopplet så springer han runt,runt fram och tillbaks :D men såfort man tex hoppar in i bilen börjar han skaka. och sen så har han ju stora snöbollar i hela pälsen nu när det är så mkt snö! haha

tack :)
måste få igång den här tråden lite. finns det ingen mer som har en JRT?
vad använder ni era jrt till?

Vad använder ni era jrt till? Jag använder min(familjens) till sällskap,agillity och mer. Han är liksom en familjemedlem.
Han tycker om barn och andra hundar. Men han är lite skällig. Han är ju terrier ut i tåspettsarna. Han är väldigt bra och han skulle aldrig låta någon göra mig eller min familj illa om han var i närheten. Han "försvarar " oss. Och han är väldigt dominant. Min farbror har enSTOR blandare som han har lärt upp. Och dom leker ganska mycket och det roliga är att min brukar vinna för att han har en "bra" teknik han hugger sig fast under ögat och släpper inte föränn den andra hunden ger sig. Såklart tycker jag det är lite läskigt och farligt. Men de roliga är ju att liksom han fattar inte att han är så liten. + han är världens kelgris<3

Så underbart fin! Jag bara älskar den pälsen:love:
Jag har en jrt/dsg och han har sådan päls som din, fast min har något längre päls runt halsen.

Är de där typ den "gamla" varianten av jrt? Min kompis syster har en sådan(som är SUPERLIK din) och han(kompis) säger att det är den "gamla varianten"

Men de behöver de ju inte vara för att han säger det, men jag bara undrar:)

usr_show_id155752_page0_order1.html

Hoppas den blir uppladdad nu då...

Här är min älskling<3 Han är lite ovanligt tecknad,men det är de som gör honom så speciell!:love:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 862
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 567
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 517
Senast: fejko
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka