Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Men ändå? Jag tycker att det känns väldigt tryggt med samma busschaufför varje dag, de har full koll på vart barnen ska, och frågar faktiskt efter barn som inte är på bussen om de är sena.
Jo så verkar det fungera ute på riktiga landet några mil från stan, men de barnen går inte på de här aktuella skolorna. Antar att det inte värt att köra buss när barnen bor max en halvmil från centrala stan i helt skilda riktningar.
De flesta barnen på listan verkar vara sådana som har växelvis boende och varannan vecka får åka till skolan för att den föräldern flyttat till "fel" stadsdel. (eller alldeles utanför stan som vi)
Ja om man har fritids.
Då samlar de ihop även fritidsbarnen och sätter dem på bussen med de äldre barnen.
Men det är själva skolan som bjuder på den servicen.
Bussen går ju i alla fall och barnen har skolbusskort.
Själv är jag superdupernöjd och överlycklig över morgonskjutsen
8-åringen vaknar självmant tidigt och gör sig klar i TID (annars är inte det starka sidan...) för att inte missa TAXIN Det är väldigt COOLT att åka taxi
Och lillebror behöver inte väckas och släpas med. Underbart!!!
samma syndrom här faktiskt!
igår var första dagen i skolan och då skjutsade jag dem dit, vi var med en stund på förmiddagen.
(det är spännande att försöka få 4 barn, varav en bäbis, färdiga i tid på morgonen. men vi hade flera minuter tillgodo när vi kom fram )
Idag fick de åka skolbussen första gången och de var färdiga att åka typ en kvart innan den kom hit....
På mina ungars skola så går det bara en taxitur hem. De barn som slutar tidigare får gå på fritids tills den hämtar. Vi har valt att hämta själva. Men i år ska vår tioåring börja åka hem en dag i veckan och vara på fritids resten så det blir träning på att vara hemma själv...
Tillägger att för mig själv, som har mött upp skolötaxin i grannbyn både morgon och eftermiddag så blir det också en omställning. Nu måste jag inte klä på mig själv vettiga kläder för att få iväg barnen till skolan. Och nu KAN jag ju ha mat klar när barnen kommer från skolan - det var svårt när det kunde ta allt från en kvart till en dryg halvtimme att åka och hämta dottern, jag åker inte iväg från huset med spisen eller ugnen igång. SÅ det fick antingen vara klart före hämtningen (och hunnit kallna) eller påbörjas efter hämtningen med hungriga barn som följd.
Hundavel & Ras Och måste tillägga att om min formulering lät spydig så var det absolut inte så jag menade det. Utan en uppriktig undran ifall det finns...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.