Ja, Totte blir större

giowanna

Trådstartare
Nu är Totte drygt 15 veckor gammal, och sköter sig jättefint. Det har varit mkt kaos, har tagit slut mellan mig och min pojkvän, så jag bor tillfälligt hos mamma och pappa. Inte lätt att få lägenhet här i Malmö minsann!

Nu är jag allergisk mot något, kan vara Totte, och jag vet inte vad jag gör om det är så, jag kan ju inte behålla honom då. Hoppas att det är vår undulat, men det känns overkligt, eftersom jag har bott med honom i över 7 år...

Ska beställa tid hos läkaren imorgon för att kolla vad det kan vara.

Så nervös!

Sv: Ja, Totte blir större

Jag var hos läkaren, men måste vänta i nästan tre veckor för att få svar! Jobbigt.

Totte mår väldigt bra annars, han älskar att springa runt här i det lummiga området där mamma och pappa bor! Kommer bli ett baksteg att flytta till lägenhet igen. Men vad gör man?

Hur är lättast att aktivera sin hund? Totte är nu drygt 16 veckor, fyller 4 månader den 21:e september. Vi lär oss nya trix. Än så länge kan han sitt, ligg, ligg på sidan, tass. Sen såklart kom hit, stanna och nej. Vi kör en del med kontaktövningar, och det går bra. Fler förslag? Han är ju labbe/kelpie, så hämta saker gör han automatiskt.

Går mest lös med honom, men han går en del i koppel oxå, eftersom min mor och min syster tycker väldigt mycket om honom oxå.

Nu ska jag iväg och titta på en lägenhet. Tacksam för svar!

Börjar gå på en brukshundsklubb, mycket miljöträning och träna med störning. Dessutom finns det ofta trevliga människor att prata med. Dessutom finns det ofta ett stort kursutbud och mycket tips om vad du kan göra. Spår eller eftersök kanske?

Jo tack jag vet hur svårt det är att få lägenhet i malmö. Köpte en bostadsrätt nu i somras då jag aldrig fick chans på någon hyreslägenhet och jag var akut tvungen att komma hemifrån. Jag håller tummarna för dig, både för att du inte är allergisk och för att du ska hitta en lägenhet.

Jag håller med föregående inlägg, gå kurser om du har möjlighet. Jag har själv en 12 veckors valp och ska börja nästa söndag på en valpkurs. Jag har varit på kursen själv utan vovven två gånger och det verkar välsigt nyttigt för valparna.

Fortsätt att träna mycket kontaktövningar med din hund, det är jätteviktigt.

Lycka till

är det inte du som också tränar med tj? det borde räcka som aktivering för en liten valpis.

Tack för tipsen! Mitt problem är mest ekonomiskt, har ibte fått csn ännu, ex-pojkvännen skyldig mig 5000...

Jo, jag tränar hos tj, men har som sagt inte möjlighet att komma ut dit... Bara varit där 1 ggr.

Så fort jag får råd, ska jag ta mig dit oftare!

Hoppas jag inte är allergisk!!

Jo, då var det bestämt, Totte flyttar, till Hofterup...

Så sorgligt, men samtidigt vet jag att han kommer få det bra, de har en 10 månaders tik redan, som kom jättebra överens med Totte.

Han kommer få en stor trädgård att springa i, bredvid en skog, och bad-damm.

Kommer bli tomt, men bäst för honom.

Nä, helt glömt det!! Tack för att du sa det, blir så mycket annat som far runt i skallen på en när sånt här händer ju...

läste ditt inlägg på tj:s forum idag. verkligen jättetråkigt för dig, men hunden verkar ju få det bra i alla fall...

Ja, skulle inte kunna ge honom ett nytt hem om jag inte visste det skulle bli bra!

Liknande trådar

Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 479
Senast: Och_Aye
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 061
Senast: Lotus
·
T
Småbarn Jag känner mig så splittrad och så trött, så trött... Får se om någon orkar höra min berättelse: När mitt barn nr 2 blev 1 år gammal...
2
Svar
33
· Visningar
5 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka