Ja ni vad råder ni nu???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rubytoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 38
  • Visningar Visningar 2 670
Sv: Ja ni vad råder ni nu???

Jag puttar på denna tråd igen eftersom ingen :cry: ville svara.

Så vad tycker ni???

Okej, du funderar också på AF och JM till ditt sto alltså (svarade alldeles nyss på ditt inlägg angående mitt hingstval :D ).

Vad är det för stam på henne?

Varför inte Roven xx då? Jag antar att det är tänkt för fälttävlan och han har ju både gången och hopptekniken?

Jag röstar på Alligatorn i detta fallet utan att ha en aning om stammen på din märr!

Jo jag har tänkt på Roven, men den enda nackdelen är ju att han är fux ;)

Sedan är jag lite kluven när det gäller om jag skall inrikta mig på fälttävlan eller hopp :crazy:

iof så behövs ju bra hoppning i fälttävlan nu.

Jag röstar på Alligatorn i detta fallet utan att ha en aning om stammen på din märr!

Jag själv har ju varit inne på Jaguaren länge, men min mor föll för Alligatorns hoppning

Så nu blir det ju väldigt svårt.

Det Alligatorn har emot sig är ju att han just har Irländskt blod i sig och eftersom vi inte vet stammen på min så vet jag ju inte direkt om de har samma

Hur hög är hon? Ser liten ut på bilderna men det kan ju vara typen på henne som gör det.

Hon är mätt till ca 168cm så hon är inte så liten ;)

men hon gör inget större intryck och så har hon ju en rätt hög manke :)

Jag som sett stoet en del säger (som du säkert kunde gissa) Jaguar Mail. Tror hans långa ben och långa linjer överhuvudtaget passar din lilla dam. :)

:mad: Dumma dig!

Nu blev det ju ännu värre :crazy:

;)

Jo jag vet, du har ju redan för två år sedan rek honom. :)

Lottdragning kanske??

Ja, vi får väl dra lott ihop då :D
Jag kan inte heller bestämma mig. :crazy:
Väntar nog till Flyinges hingstvisning.

Även om du inte vet stammen på din märr skulle jag köra på Alligatorn i detta fallet, du får mycket hoppning och faktiskt något lättare blod bakom än vad du får med Jaggan som har Almé och Gotthard bakom sig tänk vad som skulle hända om din har rent kallblod när inpå och du blandar in det elefantblodet :angel:

Håller med Pooh av samma anledning. ;) :D

JM är lite nättare än AF...har ju sett dem både på video när de hoppar...och trots AF´s tunga meriter, så gillar jag ändå sättet som JM både rör sej och hoppar på bättre...samt att han ser så underbart lättriden och okomplicerad ut.

Ja jag gillar ju JM ridbarhet speciellt på den videon när har rider omhoppning och bara släpper iväg honom :d

Även om du inte vet stammen på din märr skulle jag köra på Alligatorn i detta fallet, du får mycket hoppning och faktiskt något lättare blod bakom än vad du får med Jaggan som har Almé och Gotthard bakom sig tänk vad som skulle hända om din har rent kallblod när inpå och du blandar in det elefantblodet :angel:

:eek:

Tänka sig att det kom ut en clydesdale :o

Fast den kan säkert hoppa :rofl:

Det var väl korsningar med 25% Clydesdale 75% fullblod man delvis hoppade och red fälttävlan på under 70-80 talet i England så det blir nog fint:D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: IngelaH
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 421
Senast: Gunnar
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han... 2
Svar
32
· Visningar
3 773
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma... 2 3
Svar
54
· Visningar
1 790
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka