D
Daydream
Jag kommer just från min lunchprommenad med jyckarna i parken. Jag låter dem alltid leka och hoppa runt i parken men håller dem under uppsikt. Då kommer en kärring fram och börjar gaffla med mig om att jag måste hålla hundarna kopplade. Hundarna har inte tagit den minsta notis om henne och hennes lill hund så jag tar det hela med ro och svarar att jag har dem under uppsikt. Hon fortsätter och menar på att det minsann finns sådana som är hundrädda också vidare. Jag säger till henne att eftersom att det här är den enda parken i den här delen av stan som man kan ha hundarna lösa i, utan att riskera att de springer ut på vägen, så får man väl gå en annan väg om man inte gillar hundar eftersom att man får ha hundar lösa om de är under uppsikt. Då blir hon rabiat och börjar att gapa om att det minsann är koppeltvång i hela Göteborg och att hundarna ska vara kopplade. Jag säger att det inte stämmer här, att koppeltvång gäller i Stockholm men inte i Göteborg. Hon fortsätter att stå på sig så till slut blir jag nästan lite osäker. Samtalet avslutas med att hon piper i väg. Och nu när jag kollar upp på Göteborgssidan under kommunal ordningsstadga så är det ju för f*n inget koppeltvång. Jag visste ju det men ändå blir man osäker när gamlingar kommer och gaggar!!
Nästa gång jag ser henne och hennes westie då ska hon allt få höra om sitt "koppeltvång".
Nästa gång jag ser henne och hennes westie då ska hon allt få höra om sitt "koppeltvång".