J*ltorp ranch

Status
Stängd för vidare inlägg.

kaffekart

Trådstartare
Funderar på att gå en intensivkurs där, men jag vill bara veta om det stället e bra? ngn som varit där? Vad tyckte ni? Om ni inte vill skriva det här så får ni jättegärna PM:a mig!:d

Saken e den att jag aldrig har ridit western i hela mtt liv. Men när jag åker till ranch horse classic varje år (tradition numera) så blir jag så sugen att jag nästan e berädd att gå fram till första bästa tävlingsekipage o fråga "snälla kan inte jag få rida lite, bara runt på framridningsbanan några varv, snälla?" som värsta barnungen.....:D:(

MEN det som har hindrat att gå kurs osv e att det är så dyrt o att det inte finns många westernintresserade i närheten av vart jag bor, inte vad jag hittat i alla fall som ger ut lektioner...
Men nu har jag bestämt mig för att gå en kurs i alla fall o sen spara ihop till nästa:crazy:

Ni som läser kanske tycker att "om du e nybörjare så kvittar det ju vart du går kursen, man får lära sig ungefär samma grundläggande saker som nybörjare på varje ställe, det är när man e erfaren som man hellre sållar bland kurser o tränare"

MEN, det e inte riktigt så... en intensivkurs kostar 4300 kronor, o de e mkt pengar för mig eftersom jag måste spara ihop till det. Då vill jag faktiskt lära mig ngt o hoppas ju på att de har ordentliga hästar!

(har en erfarenhet sen några år - jag var med ett gäng o betalade för att rida islandshästar på ett turridningsstall med islänningar, men jag fick rida en NEW FOREST!!!:eek: inget emot dom ,men då kunde jag stannat hemma o ridit min egen pålle liksom) (jag var så ung o feg för att faktiskt säga till o protestera)

Så säg nu. Gör jag ett bra val om jag väljer det stället, de e ändå rätt kända, de sysslar ju med detta på heltid så.... men vill gärna ha tips!:banana:

Sv: J*ltorp ranch

Det är nog inte så bra att diskutera enskilda näringsidkare här på forumet, men du har PM!

Sv: J*ltorp ranch

Precis som sarastar säger så diskuterar vi inte enskilda näringsidkare här eftersom det ofta resulterar i antingen smutskastning eller reklam. Jag låser därför tråden.

gern - moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Vill inte ha några arga påhopp eller liknande nu utan är bara ute efter vad ni hade gjort☺️ Vi har en valack född 2013, användes som...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 540
Senast: Dopy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: cassiopeja
·
Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat