Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och direkt efter käket omvandlar alkemisten den andra ulven.

Sorry, jag sjönk in i någon dvala igår.

Bara det träffar rätt då. Vi kan ju inte veta säkert utan bara gissa. Så jävla dumt om en god blir ond nu :nailbiting:
Det blir väl lite uteslutningsmetoden. Vissa tror man ju är goda så chansa på den man tror minst god.
Å andra sidan. Skulle man träffa rätt på onda spionen så får man ju ändå bra hjälp därifrån om hon blir god eftersom hon sitter på info och då spelar för goda sidan. Helst en ulv men just nu funkar väl den onda spionen med. Det blir trots allt en till god och vi får fler chanser att lyncha ulvarna.
 
Sista tankarna om min paranoida teori rörande om MM, som känts god i två dygn, egentligen är ond: I så fall tror jag som sagt främst på ond utanför lyan. Min teori är att tjuven är god, vilket vi (eller i alla fall jag) inte vet. En ond spion kan nog mycket väl spela rollen av en god tjuv i kontakt med exempelvis den goda spionen.
 
Sista tankarna om min paranoida teori rörande om MM, som känts god i två dygn, egentligen är ond: I så fall tror jag som sagt främst på ond utanför lyan. Min teori är att tjuven är god, vilket vi (eller i alla fall jag) inte vet. En ond spion kan nog mycket väl spela rollen av en god tjuv i kontakt med exempelvis den goda spionen.

Hur då?
Spionen vet ju att tjuven är ond?
 
Hur då?
Spionen vet ju att tjuven är ond?

Jag tror(?) Myrten menar att om tjuven valt goda sidan så kan onda spionen spela goda tjuven inför goda spionen (jag blir snurrig i huvudet!) - spionen (goda) vet ju inte vem som är vilken roll (eller hur?), så kan gå på att hon fått kontakt med den goda tjuven, men i själva verket är det hennes onda klon egentligen.

Svårigheten med det är väl att tjuven måste väl rimligen se vad som pågår? Och blanda sig i? Inte kan väl onda spionen få spela god tjuv utan att få en smäll på fingrarna från faktiskt god tjuv?
 
Uppdatering

Striden fortsatte oförtrutet fastän Ivanhoe och Maurice De Bracy var satta ur spel. Den vägde fram och tillbaka och de olika stridande parterna jagades över planen framför den blodtörstiga massan på läktaren.

Hettan och solen tog på krafterna och minsta felsteg blev snabbt förödande. Ljudet från striden, klangen i rustningarna när någon fick in en träff och svärdens blänkande i solskenet gjorde striden nästan till en surrealistisk upplevelse nere på planen. Plötsligt hände det, en solkatt distraherade, hon släppte fokus för en lite stund och någon fick in en träff, någon hon inte alls räknat med. Hon tittade förvånat upp och försökte säga något, men inga ord kom över hennes mun.


Cirkus var Brian de Bois-Guilbert (ulv)


DagDL kl 22.00
NattDL kl 10.00
 
Uppdatering

Striden fortsatte oförtrutet fastän Ivanhoe och Maurice De Bracy var satta ur spel. Den vägde fram och tillbaka och de olika stridande parterna jagades över planen framför den blodtörstiga massan på läktaren.

Hettan och solen tog på krafterna och minsta felsteg blev snabbt förödande. Ljudet från striden, klangen i rustningarna när någon fick in en träff och svärdens blänkande i solskenet gjorde striden nästan till en surrealistisk upplevelse nere på planen. Plötsligt hände det, en solkatt distraherade, hon släppte fokus för en lite stund och någon fick in en träff, någon hon inte alls räknat med. Hon tittade förvånat upp och försökte säga något, men inga ord kom över hennes mun.


Cirkus var Brian de Bois-Guilbert (ulv)


DagDL kl 22.00
NattDL kl 10.00


Åååååålrajt! Kunde varit demonen (trodde Cirkus var demonen till och med :banghead:), men strålande ändå! :up:

Bra jobbat, Robin!

Sååå... Vem är demonen då?
 
Matmissbrukaren -- tror jag är god, för hon hjälper till att hitta onda :up:
Myrten --- tror jag är god, för jag känner igen henne som sig själv :up:
LenaH --- tror jag helt enkelt är siad god, så jag slipper tänka :up:
Monstermom --- tror jag faktiskt är god! :up:
Niyama --- får så jäkla lov att lita på att hon är god, för annars hade det redan gått snett vid det här laget :up:

Så, utan inbördes ordning är det de här som kan vara onda på min lista... (Jag har inte glömt nån va?)
LindgrenV
Hedinn
CaisaLundblad

...En av dem är demonen... Hedinn?
 
Vi har bara 67 inlägg på oss att få slut på den här leken så du får sluta ställa såna där frågor. *trött nu :p*

Trött? Har du inte sovit, människa?! :bump:

Nä, men om vi lynchar demonen så blir en god (sannolikt) omvandlad, eller hur? Även om demonen var sist i lyan? Sååå... Om vi lämnar demonen så kanske Alkemisten kan ge den däng istället? Så slipper vi omvandling av en god? (Förutsatt att alkemisten träffar rätt, såklart!)
 
Uppdatering!

Denna dag på tornerspelen hade tagit på allas krafter, det hade varit en magnifik sammandrabbning som skulle gå till historieböckerna och besjungas av skalderna i århundraden framåt. Aldrig förr hade man sett så tappra och modiga kombattanter som gett sitt allt och ibland även lite till. Både krigare och åskådare kände sig nu urlakade och lite grann som om luften gått ur dem. En decimerad riddarskara vände hästarna hemåt mot Tempelstowe, Robin begav sig hemåt mot Sherwood-skogen för att fortsätta göra livet trist för sir John och det verkar som om det blev Athelstane och Rowena precis som Cedric önskat.

Alkemisten skrockade nöjt för sig själv innan han drog sig tillbaka i skuggorna…

Men har jag inte glömt något nu???


GRATTIS GODA!!



Alkemisten omvandlade Hedinn (demon) till god
 
Senast ändrad:
Trött? Har du inte sovit, människa?! :bump:

Nä, men om vi lynchar demonen så blir en god (sannolikt) omvandlad, eller hur? Även om demonen var sist i lyan? Sååå... Om vi lämnar demonen så kanske Alkemisten kan ge den däng istället? Så slipper vi omvandling av en god? (Förutsatt att alkemisten träffar rätt, såklart!)
Skönt att du inte la nån press på mig... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 892
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp