Ivanhoe II (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja? Det är ju det jag undrar över? Men i både din och @Niyama s listor har ni bara två onda. Vem av @LindgrenV och @CaisaLundblad är ond?


Fast alltså, det är inte viktigt och jag måste sova. :p

Jag skrev en notis om att det gömmer sig en ond spion i min lista men att det gör inget eftersom det är ulvarna vi vill ha ut. Men eftersom jag sätter LindgrenV mer åt det goda hållet än vad jag gör med Caisa så finns det ju bara henne kvar att välja på.
 
...fortsättning:

Detta inlägg av LindgrenV #1561 tycker jag talar lite till hennes fördel när Klara visade sig sitta i lyan.
Klara röstar på Cirkus i inlägg #1574
LindgrenV röstar i sin tur på Klara #1585
Cirkus ifrågasätter varför Niyama plötsligt börjar lita på MM och Niyama blir frustrerad över de spridda rösterna liksom Monster.
Myrten röstar på Habina i inlägg #1601
Monster röstar på Habina #1628
Niyama röstar på Cirkus #1629
MM röstar på Cirkus #1633
LindgrenV får panik i inlägg #1635
Cirkus röstar på Habina #1638
LindgrenV ändrar röst till Cirkus #1651
Hedinn ändrar röst till Cirkus #1655
Monster skriver ett skumt inlägg om någon "Kajsa" som röstar på Cirkus #1677
Niyama ändrar röst till Habina eftersom hon inte försökt rädda sig själv #1711
Lena H röstar på Habina #1715
Hedinn följer Niyama och ändrar röst till Habina #1717
MM ändrar röst till Habina #1721

En massa mellan-DL-och-uppdatering-tjatter utöver lite munhuggning mellan Monster och Niyama.
Habina och Klara ryker.

Hedinn känner sig som en delfin.

Resten orkar jag inte med att referera, vill ni kan ni faktiskt läsa de sista 6 sidorna själva! :mad:
(Kanske märkte att mitt engagemang sjönk allteftersom jag läste? :D )

Förstår du nu @Hedinn ? :p
 
...fortsättning:

Detta inlägg av LindgrenV #1561 tycker jag talar lite till hennes fördel när Klara visade sig sitta i lyan.
Klara röstar på Cirkus i inlägg #1574
LindgrenV röstar i sin tur på Klara #1585
Cirkus ifrågasätter varför Niyama plötsligt börjar lita på MM och Niyama blir frustrerad över de spridda rösterna liksom Monster.
Myrten röstar på Habina i inlägg #1601
Monster röstar på Habina #1628
Niyama röstar på Cirkus #1629
MM röstar på Cirkus #1633
LindgrenV får panik i inlägg #1635
Cirkus röstar på Habina #1638
LindgrenV ändrar röst till Cirkus #1651
Hedinn ändrar röst till Cirkus #1655
Monster skriver ett skumt inlägg om någon "Kajsa" som röstar på Cirkus #1677
Niyama ändrar röst till Habina eftersom hon inte försökt rädda sig själv #1711
Lena H röstar på Habina #1715
Hedinn följer Niyama och ändrar röst till Habina #1717
MM ändrar röst till Habina #1721

En massa mellan-DL-och-uppdatering-tjatter utöver lite munhuggning mellan Monster och Niyama.
Habina och Klara ryker.

Hedinn känner sig som en delfin.

Resten orkar jag inte med att referera, vill ni kan ni faktiskt läsa de sista 6 sidorna själva! :mad:
(Kanske märkte att mitt engagemang sjönk allteftersom jag läste? :D )

Förstår du nu @Hedinn ? :p
Nej.

delfin.jpg
 
@cirkus har letat reda på mina teorier till dig och även lite nytt.

Okej. 13 kvar.

Varav jag enligt tidigare teorier vill sätta Myrten till goda sidan.
LindgrenV till neutral mot god eftersom hon var så velig igår och jag tror det var en god som inte hade en aning om något.
LenaH verkar vara den som är siad.
Jag vet var jag har mig själv.
Monstermom tycker jag ändå verkar leta onda.

Cirkus, Niyama, Caisa, Idahoe har jag ingen koll på.

Klara verkar tänka vettigt så håller henne neutral mot god så länge.

Habina är jag tveksam emot.

Vilka är glömda?

TLV vet jag inte. Har inte sett mycket av henne.
Hedinn likaså.

Och sen skrev jag detta senare.

Jag skrev tidigare idag mina teorier.Och stöttar upp min nya tanke om Caisa som god efter Niyama nämnde hennes röständring hon gjorde igår.Och Niyama på goda sidan efter dagens diskussion om varför hon valde att rädda Snurrfian igår och det är för att vad skulle hon tjäna på att göra så som ond.
Övriga hamnar ju på ondsidan pga uteslutningsmetoden. Det finns inga fler goda roller förutom en tjuv som vi inte vet var den står. Så eventuellt är någon mer god.

Och så det inlägget där du tycker mina teorier är lövtunna.
Där står det att jag tror Myrten och Monstermom är tvillingar så det förstärker min teori om att dom är goda.
Niyama har vänt på varenda sten idag för att hitta onda och om dom vi tror är onda åker i lynch imorgon så kommer det förstärkas ännu mer. Såvida vi är kvar och kan rösta. Annars hoppas jag att övriga goda gör rätt.

Klara och TLV satte vi pga uteslutningsmetodenpå onda sidan och att dom var skumma för fler av oss Tex Myrten hade tankar om TLV.

Habina ser du att jag var tveksam emot och min sista röst idag hamnade på henne. Nu trodde jag hon var demonen men det visade sig att Habina var snart smart och drog med sig Klara i fallet - som även hon satt på onda sidan för min del.

TLV var på onda sidan med, du såg tankarna högre upp. Och när hon hoppade ur leken så visade det sig att hon var ond.

Och min röst på dig idag. Jag har skrivit innan idag att du mest verkade flyta med. Kommer inte med några teorier utan verkar mer sammanfatta vad som sker i leken och vilken teori som det pratas om just för tillfället. Du har inte heller givit dig in i någon diskussion utan kommit med något enstaka inlägg här och var. Javisst, du har säkert inte haft tid som du sa men du har iaf inte letat onda den tiden du aktiv i leken.

Hedinn. Ja. Jag tror att hon är ond. Dels pga uteslutningsmetoden och dels för att hon försökte följa oss goda idag med sin röst. Just nu gör hon nog allt för att överleva.
Hon har inte varit jätteaktiv så det har varit svårt att hitta något att gå på. Men det finns just nu ingenting som pekar på att hon är god.
Jag tror mig ha luskat reda på vem som har vilken roll och Hedinn är antingen ulv eller ond spion. Det hänger lite på Caisa där men Niyama tror Caisa är ond spion så då finns det bara du och Hedinn kvar att vara ulvar. Eftersom jag tror att Niyama vet något som pekar på att Caisa är ond spion.
Vem av er som är demonen vet jag dock inte.
 
Nu ska jag sova!

Fan vilken tid det tar att hitta sina inlägg i tråden när man går tillbaka :p
 
Jag tror mig ha luskat reda på vem som har vilken roll och Hedinn är antingen ulv eller ond spion. Det hänger lite på Caisa där men Niyama tror Caisa är ond spion så då finns det bara du och Hedinn kvar att vara ulvar. Eftersom jag tror att Niyama vet något som pekar på att Caisa är ond spion.
Vem av er som är demonen vet jag dock inte.

Jag är osäker på Caisa, om hon är ond så bör hon vara spionen tycker jag. Annars måste Hedinn vara det. Men högt spel av lyan i så fall så det verkar rimligare att Hedinn + Cirkus är ulvarna. Cirkus bara måste vara ulv, annars får jag nog sluta med lekarna.
 
Jag är osäker på Caisa, om hon är ond så bör hon vara spionen tycker jag. Annars måste Hedinn vara det. Men högt spel av lyan i så fall så det verkar rimligare att Hedinn + Cirkus är ulvarna. Cirkus bara måste vara ulv, annars får jag nog sluta med lekarna.

Stoppa in dina röstlistor igen så får jag se :p
 
Dag 1
20.13 LindgrenV röstar på Habina
20.51 Myrten röstar på Lobelia
21.07 Monstermom röstar på Snurrfian
21:12 Klara röstar på Lobelia
21:16 Hedinn röstar på Lobelia
21:27 Caisa röstar på Snurrfian
21:31 Idahoe röstar på Snurrfian
21:33 Habina röstar på koppen
21:34 Snurrfian röstar på Habina
21:40 Lilltess röstar på Habina
21:43 Koppen röstar på Lilltess
21:49LenaH röstar på cirkus
21:54 Koppen ändrar röst till Habina
21:57Matmissbrukaren röstar på Myrten
21:57Lilltess ändrar röst till lobelia
21:58cirkus röstar på Koppen
21:59Niyama röstar på Lobelia
22:00TLV röstar på hedinn
22:00Niyama ändrar röst till Koppen

Dag 2
14.01 Cirkus röstar på Snurrfian
21.10 Niyama röstar på Caisa
21.28LindgrenV röstar på Snurrfian
21:40 Hedinn röstar på Matmissbrukaren
21:40 Idahoe röstar på Habina
21:42 TLV röstar på Habina
21:42 Klara röstar på Habina
21.47 LenaH röstar på cirkus
21.48 Klara ändrar röst till koppen.
21:51 Caisa röstar på Snurrfian
21:53 Habina röstar på snurrfian
21:54 Snurrfian röstar på koppen
21:59 Niyama ändrar röst till Koppen
21:59 LV ändrar röst till Koppen
21:59 Monstermom röstar på Matmissbrukaren
22:00 Matmissbrukaren röstar på Habina
22:00 Myrten röstar på TLV

Ska rota fram den tredje...
 
Dag 3
16.50 Habina röstar på matmissbrukaren
17.19 Caisa röstar på TeamLundVer
18.28 Hedinn röstar på Habina
20.45 Klara röstar på cirkus
20.55 LindgrenV röstar på Klara
21.05 Myrten röstar på Habina
21.27 Monstermom röstar på Habina
21.27 Niyama röstar på Cirkus
21.30 Matmissbrukaren röstar på Cirkus

21.31 Cirkus röstar på habina
21.36 LindgrenV ändrar röst till cirkus
21.37 Hedinn ändrar röst till cirkus
21.57 Niyama ändrar röst till Habina
21.58 LenaH röstar på Habina
21.58 Hedinn röstar på Habina
21.59 Matmissbrukaren röstar på Habina
 
En tanke... Varför röstade klara på cirkus när MM redan hade en röst? För att hon var så misstänkt så hon ville ta avstånd från kollegan cirkus eller för att MM är ond? Det gör mig extra fundersam att hon, MM alltså, tog upp det där med magikern och tydligen fattade vem det var men sen ändå föreslår att vi ska rösta på cirkus?!

Hon borde verkligen vara god men jag drabbades av nattlig paranoia.
 
En tanke... Varför röstade klara på cirkus när MM redan hade en röst? För att hon var så misstänkt så hon ville ta avstånd från kollegan cirkus eller för att MM är ond? Det gör mig extra fundersam att hon, MM alltså, tog upp det där med magikern och tydligen fattade vem det var men sen ändå föreslår att vi ska rösta på cirkus?!

Hon borde verkligen vara god men jag drabbades av nattlig paranoia.
Kom nu inte här och ge mig nattlig paranoia också, tack :mad:
 
Kom nu inte här och ge mig nattlig paranoia också, tack :mad:

Jag säger detsamma. Om mig själv dessutom :cautious: :p

@Niyama

Klara alibiröstade säkert på Cirkus för att vi var några i det läget som inte riktigt visste var vi hade henne även om tankarna drog henne mot onda hållet. Sen kan ju inte hon hjälpa att hon dog med Habina. Det lottas väl bland ulvarna så någon annan kunde väl lika gärna rykt?
 
Det är enkelt att ta reda på. Om tjuven arbetar för goda sidan så borde hon fått tag i en ulv nu och snott käket av dom som vi diskuterade som kunde vara ulvar. Så blir en ulv käkad imorgon så vet vi ju.
Och direkt efter käket omvandlar alkemisten den andra ulven.

Sorry, jag sjönk in i någon dvala igår.
 
Tja, ett alternativt scenario är att @Niyama är demonen (selektiv lottning liksom! :p) och @Matmissbrukaren ulv!
Fast den teorin borde @cirkus eller @Hedinn lansera...
Den har figurerat i mina drömmar kan jag säga. MM har känts god men det skaver att hon outade Habinas namn i Ivanhoe-diskussionen i går. Det var efter det som det inte fanns någon väg tillbaka. Habina själv gjorde sedan det bästa för att snurra till det hela. När först tyckte hon det var en bra ide och sedan förnekade hon att hon var Ivanhoe:confused:.

Jag är naturligtvis paddanoid och tror att alla jag tror är goda egentligen är onda eller blivit omvandlade av en full alkemist.
 
Men om MM är ond tror jag hon är utanför lyan och därmed outade Ivanhoe-teorin som en signal. Som sagt, ingen aning men det skaver. Det verkar som om jag och @LenaH hade samma tankar, så det hade gått att komma dit (rösta ut Ivanhoe) utan att nämna namn.

Det hela gör i alla fall att jag tror det var det bästa som hände igår, att Ivanhoe dog och drog med sig en ulv. Annars hade Habina säkert blivit käk och därmed ulv.

Klaras röst på cirkus känns som ett alibi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det är 1190-tal och England är i en enda röra. Det har gått 150 år sedan normanderna invaderade England och sedan dess har de varit...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
8 892
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp