Italiensk vinthund.

Jag känner ganska många ig. Jag vet att det är vanligt med benbrott, men jag tror nästan det är lika vanligt hos greyhounds med brutna tår. De är för mycket hund för sin egen kropp. Så lite samma sak där.

Jag hade också velat satsa på linje som springer. Hade ni tänkt starta hunden?

Jag känner ganska många ig. Jag vet att det är vanligt med benbrott, men jag tror nästan det är lika vanligt hos greyhounds med brutna tår. De är för mycket hund för sin egen kropp. Så lite samma sak där.

Jag hade också velat satsa på linje som springer. Hade ni tänkt starta hunden?

Det kommer bli sambons nästa hund (jag har fullt upp med mina :p) men hon höll på ganska mycket med LC och whippetrace med nuvarande så hon vill absolut starta hunden för aktiveringens skull men har i nuläget inga mål på en tävlingskarriär. Men visar sig hunden vara bra så kan ju sådant ändras. Så hunden ska i alla fall ha förutsättningar för att kunna springa bra. Hon skulle gärna vilja ställa ut lite också precis som hon gjorde med whippeten men samma där, inga krav på att hunden ska vara superfin men helst inte ha exteriöra fel som diskvalificerar hunden helt. Hälsan och mentaliteten går dock i första hand så vissa saker som färg osv är mindre viktigt.

Det är bara så frustrerande - italienarna och de små podengo/podenco borde med sin storlek vara så behändiga sätt att kunna vara med och hänga på banor, fält och i grusgropar. Ibland har italienare också det där eteriska, super-behagliga temperamentet som du hittar hos vissa afghaner, saluki och whippet

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tankarna om en andra hund har börjat gro i bakhuvudet, även om det ligger långt fram i tiden. I dagsläget har jag en staffetik på 11...
2
Svar
23
· Visningar
3 654
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar