Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hos Börjes kostar 2,5 liter av Emins B-vitamin 123:-. Lite skillnad mot 1 liter Shyfeeder som brukar kosta ungefär samma...
Det krävs dock lite framförhållning att köpa därifrån, det tar sin tid innan grejorna kommer. :smirk:
Hos Börjes kostar 2,5 liter av Emins B-vitamin 123:-. Lite skillnad mot 1 liter Shyfeeder som brukar kosta ungefär samma...
Det krävs dock lite framförhållning att köpa därifrån, det tar sin tid innan grejorna kommer. :smirk:
Är det bättre med sprutor och hur får du tag i dem, är det veterinär som skriver ut och man får ge dem själv?Dragonfruit_ skrev:Vi ska ge sprutor i stället för flytande b-vitamin framöver...
mirjada skrev:I bakjäst "lever" svamparna för att deg ska kunna jäsa...
I foderjäst är svamparna döda för att det INTE ska jäsa i djurets mage.
JAG skulle ALDRIG ge bakjäst till min häst dels pga av kolik risken och dels för alkoholen som blir av den.
Man kan köpa B-vitamin på apoteket...
Beviplex forte 1liter kostar 93kr av detta ger man 1msk/100kg kroppsvikt och dag om man har en häst som blir mycket medtagen av pälsfällning och sättning kan man ge dubbel dos under den värsta tiden.
Jag köper aldrig vitaminer till min häst på hästaffären... Jag litar inte på innehållet. Dels för att vitaminer ska förvaras svalt annars så förstörs dom och så innehåller dessa vitaminer en massa sirap,färgämnen mm och det tycker inte jag hör ihop med vitaminer. Jag tycker att det känns säkrare att köpa från apoteket efter som att det är avsett för människor och hanteringen av vitaminerna sker på rätt sätt så känns det tryggare.
/M