istället för bifidus?

N

Naggur

När vi åkte hem från BB fick vi rådet att köpa hem bifidus eftersom ammningne inte funkade och Nova fick ersättning. i början vart hon ganska hård i magen och vi gav Bifidus 1 gång om dan ett tag, trappade sedan ner och nu (2,5) månad senare behöver hon ingen bifidus. Men jag tänkte OM hon blir hård i magen nån gång, vad kan man ge då? Eftersom Bifidusen kostar 90 kr och bara håller en månad så skulle de vara bra om man kan ge nått annat. En kompis tipsade om att man kunde blanda i en halv tesked messmör i ersättningen om dom va hårda i magen. men kan va bra å kolla upp om de är "okej" först. Finns de nått annat man kan ge?
 
Sv: istället för bifidus?

Jag har oxå hört det där om messmör, me njag är lite skeptisk... Rätt mycket salt för en liten kropp... Lite olja kan man ha i ersättningen... Men det bästa är att prata med BVC och se vad de har för tips. Någonstans i bakhuvudet plingar någonting mor förstoppning på småbarn, men jag kan inte för mitt liv komma på vad det är...
 
Sv: istället för bifidus?

jo de känns lite konstigt att stoppa i messmör i en liten bebis faktiskt. Ska till bvc om två veckor, tänkte fråga då. men skulle va kul att få lite tips så man kan kolla med dom om det=)
 
Sv: istället för bifidus?

Hej!
Lactuols går bra att använda. Finns att köpa på apoteket. Skulle avråda från messmör, det innehåller salt och är inte bra för bebbar.
 
Sv: istället för bifidus?

okej. och vad är de för nått? kostar? hållbarhet?=)
 
Sv: istället för bifidus?

Den här disskussionen har varit uppe ett par ggr på familjeliv.
Det togs även då upp tipset med messmör, men det SKA tydligen finnas nån sort UTAN salt.
 
Sv: istället för bifidus?

Hej!
Det finns på flaska och är tarmreglerande vid förstoppning. På min flaska står det att den går ut juli 2008 och jag köpte den för ett år sedan. Tror den lilla flaskan går på en femtiolapp. Den ger inget jättesnabbt resultat för mig iaf, men efter ngn dag så hade det släppt. Hade också mircolax hemma till akuta situationer (det är någon sorts lavemang) till riktigt akuta förstoppningar och det tog direkt. Dock ska man inte använda det för ofta sa de på BVC.
 
Sv: istället för bifidus?

På min flaska står det att den går ut juli 2008 och jag köpte den för ett år sedan.

men det gäller väl vid oöppnad flaska?!
Öppnad så förkortas ju alltid hållbarheten.
 
Sv: istället för bifidus?

Står på förpackningen: används före utgångsdatum.
Ingenting om att hållbarheten kortas om den är öppnad.
 
Sv: istället för bifidus?

konstigt för så fort du öppnar något så kommer det ju in syre, vilket gör att bakterier får bättre miljö att växa till sig...:confused:
 
Sv: istället för bifidus?

Lite olja, katrinplommonpuré eller -juice. Laktulos använde vi oss av när sonen var pytteliten och hård i magen, några få ml på morgonen gör susen för magen några timmar senare!
 
Sv: istället för bifidus?

Vi ger "Sempers magdroppar" (fd Biogaia men köps nu på apoteket), men det kanske är såna som ni ger?
 
Sv: istället för bifidus?

När vi åkte hem från BB fick vi rådet att köpa hem bifidus eftersom ammningne inte funkade och Nova fick ersättning. i början vart hon ganska hård i magen och vi gav Bifidus 1 gång om dan ett tag, trappade sedan ner och nu (2,5) månad senare behöver hon ingen bifidus. Men jag tänkte OM hon blir hård i magen nån gång, vad kan man ge då? Eftersom Bifidusen kostar 90 kr och bara håller en månad så skulle de vara bra om man kan ge nått annat. En kompis tipsade om att man kunde blanda i en halv tesked messmör i ersättningen om dom va hårda i magen. men kan va bra å kolla upp om de är "okej" först. Finns de nått annat man kan ge?

messmör rekommenderade BVC på min tid för samma problem, men det var ju 13 år sen. Dessutom hade det inte märkbar effekt...
 
Sv: istället för bifidus?

nej, bifidus är ett pulver som man blandar i ersättningen eller ger i stället för ersättningen.
 
Sv: istället för bifidus?

Ok ;)

Magdropparna kan man använda redan till spädbarn, för att hjälpa magen. Det innehåller också bra bakerier, men det är ju inte direkt billigt det heller..
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 416
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 155
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 042
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 672
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp