Hej alla fina människor på buke.
Jag hoppas ni kan hjälpa mig för jag står helt still för tillfället.
Min fjordhäst började trotsa och bete sig dumt för ett par månader sen. Vi kommer 30-50 meter från stallplan och helt plötsligt stannar hon och vägrar gå framåt, hon snurrar, backar och gör allt utom att gå fram. Jag försöker snurra henne så hon ska tycka det blir jobbigt men då backar hon och tvärtom. Hon backar ner mot vägkanten och då blir jag rädd att hon ska trilla i diket och skada sig.
Jag får henne inte att gå fram utan får hoppa av och gå med henne istället.
Ibland går jag bara promenader med henne och då försöker hon ibland också att vända om men när jag drar i grimskaftet går hon fram.
Rider vi ihop med andra är det inga problem, då går hon mer än gärna fram.
Har ni några tips på vad jag ska göra?
Jag hoppas ni kan hjälpa mig för jag står helt still för tillfället.
Min fjordhäst började trotsa och bete sig dumt för ett par månader sen. Vi kommer 30-50 meter från stallplan och helt plötsligt stannar hon och vägrar gå framåt, hon snurrar, backar och gör allt utom att gå fram. Jag försöker snurra henne så hon ska tycka det blir jobbigt men då backar hon och tvärtom. Hon backar ner mot vägkanten och då blir jag rädd att hon ska trilla i diket och skada sig.
Jag får henne inte att gå fram utan får hoppa av och gå med henne istället.
Ibland går jag bara promenader med henne och då försöker hon ibland också att vända om men när jag drar i grimskaftet går hon fram.
Rider vi ihop med andra är det inga problem, då går hon mer än gärna fram.
Har ni några tips på vad jag ska göra?