Isolator självborrande skruv?

Kicki081

Trådstartare
Behövs det? Ni som inte har använt självborrande skruv, spricker stolpen? Eller förborrar ni? Är ju mycket dyrare med självborrande...

Jag använder de billigaste isolatorar jag kommer över, oftast från Bilt*ma. Har aldrig förborrat, extremt sällan att stolparna spricker.

Jag kör med vanliga, ser till att det är en sort som isolerar bra bara. Stolpen spricker inte när jag drar i en vanlig isolator utan att förborga.

Stolpen spricker inte men de är svårare att få i. Ska jag sätta enstaka med handkraft har det hänt att jag har använt självborrande före men använder jag skruvdragaren så är det enda att man får se till att trycka lite mer innan den går i.

Två borrmaskiner, en för att borra, en med specialhållare för isolatorer (eller m skruvbits på).

Mäter och markerar allt först. Gillar när det är rakt.

Fast jag gillar de små isolatorerna som man fäster med en separat skruv (då kan man köpa bra skruvar).
https://www.google.se/search?q=isol...gB&biw=360&bih=512&dpr=2#imgrc=oflozR-JCK3fEM:
Två borrmaskiner, en för att borra, en med specialhållare för isolatorer (eller m skruvbits på).

Mäter och markerar allt först. Gillar när det är rakt.

Fast jag gillar de små isolatorerna som man fäster med en separat skruv (då kan man köpa bra skruvar).
https://www.google.se/search?q=isol...gB&biw=360&bih=512&dpr=2#imgrc=oflozR-JCK3fEM:
Är det typ trallskruv du brukar köpa då?

Liknande trådar

Anläggning Funderar lite på sommaren och att bygga en beteshage. Har möjlighet att välja mellan impregnerade och oimpregnerade stolpar. Dom...
Svar
3
· Visningar
379
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kusken och tränaren André Eklundh sparkades av en häst. Nu väntar operation och lång frånvaro. – Tyvärr har fotknölen fått sig en...
Svar
0
· Visningar
56
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Jag har ett klösträd till mina kissemissar som har ett par utslitna pelare. Just den sort jag har går inte att köpa reservdelar till...
Svar
5
· Visningar
317
Anläggning Får hagar se ut såhär? Hela hagen är tyvärr upptrampad och hästarna kommer in med lera upp till knäna så man är tvungen att spola för...
Svar
3
· Visningar
651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?
  • Övningar ridskola lektioner
Tillbaka