Hera

Trådstartare
någon som vet något om vad han har gjort själv och vad det blivitav avkommorna......

Sv: Ismir....

en avkomma är ju chasmir om jag inte miss fel. Chasmir är väl e: Ismir - chagall eller om det var tvärt om..
Chasmir som Susanne Gielen red alltså.

Chagall - Ismir var det..

Ismir är nog förmodligen för gammal för att ha uträttat något själv. Det är ju faktiskt inte förrän på slutet av 80-talet man mer regelmässigt började tävla med avelshingstarna. Innan dess var det snarare undantag att hingstarna tävlades.

(för övrigt stod nog Ismir aldrig i min del av landet, för jag har nog aldrig sett någon enda levande avkomma e honom...)

Chasmir är e. Ismir - Chagall.
Ismir f 1976 och död 1991

Jaha där ser man.. :) Jag var helt övertygad om att det var motsatsen, men även solen har sina fläckar... :p

Ismir hade själv placering i Msv Hoppning.
Har något svagt minne av att Tusse Ekman tävlade honom, men det kan ju vara inbillning.. ;)

Några avkommor..
Chasmir.. Ismir-Chagall tävlat GP dressyr
Fabioso...Ismir-Favorit, tävlat Dressyr PS
Fernando..Ismir-Ursus Dressyr LA
Pierre 826... Ismír-Utrillo Dressyr GP, gdk hingst som jag tror är exp till USA
Xir.. Ismir-Iliad Hoppning 1,40
Zicke.. Ismir-Ambassadeur Fälttävlan M1

Om jag inte minns fel så stod Ismir på station i Målilla ett tag? Hur länge vet jag dock inte.

Jag såg Ismir hoppa på Strömsholm omkring 1983, men jag hittar inte programmet just nu så jag vet inte vilken klass det var.

Jag hade en häst :love: efter Ismir tills för drygt ett år sen. Han var född 83 och hade fram till tio års ålder gått StGeorg dressyr, lätt fälttävlan och LA hoppning. När jag köpte honom så hade han gått som promenadhäst i sju år efter att ha fått diagnosen spatt :smirk: . Då han var fullständigt symptomfri så sattes han igång och efter ett och ett halft år så tävlade vi MsvB dressyr :banana: .En helt underbar häst som dock hade mycket egen vilja och tenderade att bli livsfarlig vid hoppning :angel: . Vi var tyvärr tvungna att avliva honom förra hösten då han höll på att hosta sönder sig. :( :cry:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 480
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka