Islandsridbyxor

Sv: Islandsridbyxor

Jag har valt att köpa de lite billigare, skulle vara alltför rädd om ett par för 2000 kr :D Jag jobbar mycket i mina och rider en del, så jag skulle tippa att det går åt samma mängd byxor även om jag köper dyrare. De billigare gör mindre om de skulle gå sönder, då har de inte kostat mig en förmögenhet :)

Nu har jag ett par Mountain Horse, helskodda, för 350 kr. Snygga, bekväma och väldigt bra passform (förutom att det nu börjar kännas att jag...ehm...lagt på mig nåt kilo). De såldes iof på rea.

Vad tycker ni, är de dyra märkesridbyxorna för islandshästfolk bättre än de billiga? Det verkar ju vara samma material i de som kostar 2000 som de som kostar mindre än 1000:-, är de mer hållbara ändå? Eller är det bara märket man köper?

Lönar det sig att köpa ett par betydligt dyrare "märkesridbyxor" än att köpa ett par av billigare märke? Om manrider mycket och sliter på byxorna dvs...

Berätta gärna vad du har för islandsridbyxor och om du är nöjd med dess hållbarhet?

/Kvandi- på ridbyxjakt...

Köpte ett par SKITSNYGGA islandsbyxor på Börjes i Kungsbacka. Märket var Domino.
Kan knappt med att erkänna vad jag gav för dom! :D De var desutom helskodda, med hällor, dragkedja i bensluten och fickor fram!
Jag gav 250:- :rofl: vet inte vad de hade kostat tidigare, men de är en av de skönaste jag ridit i!!
Och då har jag flera DYYYRA ridbyxor

Mitt första par köpte jag på wm i holland, sen uptäckte jag att dom fanns i Ullared ca 1500 kr billigare:crazy:

Jag har ett par från hööks som jag i stort sett har bott i de senaste 2½ åren och det enda som har hänt är att en liten söm i skoningen på insidan av låret har nötts sönder, men det är ju superlätt att laga!
Jag är väldigt nöjd med dem och förvånad över att de hållit så himla bra som de har gjort med tanke på att jag suttit i sadeln ca 4-6 timmar/dag i 2½ år :)
Det är inte speciellt dyra och de håller länge så helt klart värt pengarna!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 898
Senast: lizzie
·
Utrustning Har nu gått igenom flertalet dyra märken som inte vill hålla. Börjar fundera på om jag fått måndagsexemplar allihop eller om de helt...
Svar
13
· Visningar
2 427
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Efter att ha slitit på samma rid-/stalljacka i många, många år inser jag att den kommer att behöva bytas ut inom kort. Jag har tittat...
2
Svar
33
· Visningar
5 562
Senast: Mimmimamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar