Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
laila37 skrev:Vad kallades islandshästen innan 1980?????? Jo ISLANDSPONNY. Det är vi svenskar som har ändrat benämningen. Varför ???
Tölva skrev:Förresten är ju islands-HÄSTEN altemellan 125-150 cm nuförtiden, dvs. ibland ÖVER ponnymått. So...what to do?
Varför inte? Är det ett problem för dig?laila37 skrev:Varför kallas en ponny för häst???
Boj skrev:Ja, och tro mig jag såg den själv med egna ögon samt red den också. Det var som att sitta på ett mindre halvblod.
laila37 skrev:I vilka tävlingar tävlar du med en ISLÄNNING??? Hopp, dressyr teräng eller fälttävlan?????????????? Med VUXEN på.
laila37 skrev:Varför kallas en ponny för häst???
laila37 skrev:Jag skall vara riktigt ärlig här och nu. Jag har ingen häst men är mkt intr. av olika betäckning på raserna. ./QUOTE]
Betäckning kallas det när du släpper in en hingst till ett sto.
laila37 skrev:Jag kan inte säga att jag är duktig på det här. Men jag ville bara ha några svar på mina funderingar.
laila37 skrev:I vilka tävlingar tävlar du med en ISLÄNNING??? Hopp, dressyr teräng eller fälttävlan?????????????? Med VUXEN på.
ang skrev:... måst få spåra ur ... Men nog heter det nordsvensk häst, och fjordhäst också? Och dessa raser har väl alltsomoftast individer som kvalar in i ponnymåtten så är det då för att det är kallblod eller är det användningsområdet som styr?