"islandsponny"

Sv: "islandsponny"

En häst är ALLA raser och ALLA mått.. sen har amn delat in hästen i olika namn bara.. Vi har bestämt att en HÄST som är under 148 kallas för ponny.. men de är en häst likförbannat:smirk:

Sv: "islandsponny"

Vad jag förstår så är det en fråga om vilket språk man använder.. I engelsspråkiga länder kallar man sina mindre hästar för "pony" (oavsett mankhöjd). I norden och övriga delar av världen säger man "häst". Även om vi i Sverige sen 70-talet kallar engelska hästraser för ponny, så skulle inte ens engelskmännen kalla en nordisk islandshäst för ponny!

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
761
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
277
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Viggo Bergstrand och Gaoth Mhara Lad är ett stort steg närmare final i det som brukar kallas ponnyernas världscup. Detta efter att ha...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I veckan pågår Gæðingakeppni-SM för Islandshästar på Himmelstalund i Norrköping. SVT träffade islandshästen Felix frá Gafli och Linnéa...
Svar
0
· Visningar
111
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka