Sv: isländska låten
Jag laddade hem den på DC++
TonicWater skrev:*knapp lån*
Någon som vet var man kan ladda hem den?
Jag laddade hem den på DC++
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TonicWater skrev:*knapp lån*
Någon som vet var man kan ladda hem den?
sucka skrev:åh vad snällt! kan jag ta emot dem på msn?
pest skrev:Har nu kollat igenom det som lämnats in av islänningarna för att användas under v1-uttagningarna och efter en snabb genomlyssning
har jag två tänkbara kandidater kvar ,bägge var siggi matt's musik
en är lite mera poppig(modern) medans den andra är lite ridumstil (dvs en sån låt alla kan sjunga med till efter några glas svarta döden')fast lite annorlunda, försökte lyssna och förstå vad de sa men det enda jag kunde urskilja var att orden
'lura lura lick galopp....'
kan tyvärr inte ge dig artisten på någon av dem pga att jag fick låtarna på hembrända skivor.
Säg till om du vill ha låtarna så löser vi det på ngt sätt
//peter
Freyr skrev:En stor eloge till dej för musiken på VM!!! Mycket bra!
/Malin
pest skrev:Tack, kul att nån tycker det var bra
//Peter
Den irländska låten heter "Toora Loora Loora" och en grupp som sjunger den heter Three Irish Tenors.moli skrev:Ja! Den låten var rolig. Är det möjligen en cover av ngt slag på en Irländsk folkvisa måntro? Lät väldigt mycket typiskt Irländskt, byt ut: Túra - lúra - ligga - lobb! mot Toora loora, loora lei. Och sjung vidare någonting på engelska så har du en Irländsk visa som jag inte minns namnet på, men melodin är nära nog identisk.
Vad betyder texten på svenska?
Jag har letat hela veckan efter låten som en norrman red till, vet inte vad det heter ,men det tyder på att den hette Heia Norgepest skrev:Enligt min dator , där jag hade all musiken så spelade datorn ridum 4 ggr under veckan, men tyvärr är det så ibland att jag var tvungen att tona musiken när speakrarna skulle snacka så den enda gången som det fick spelas utan störande snack var i det allra sista ärevarvet vid avslutningen.
Mvh
Peter, musikansvarig VM
Vad är det för typ av musik?Hjartagna skrev:Jag lyssnar en del på Sálin hans Jóns míns, har en samlingsplatta med dem som innehåller flera bra låtar.