Islandshingst Uppsalatrakten?

zamboca

Trådstartare
Finns det någon trevlig islandshingst i närheten av Uppsala som Ni kan rekomendera? Var kan man hitta alla islandshingstar? Finns det någon hingstförteckning över islandshingstar att köpa?

det finns ganska mycket hingstar i Uppsalatrakten :)
Jag håller med dem andra, beställ hingstkatalogen från SIF där det står om de flesta hingstar var de är stationerade.
Tex så finns det Bärby gård där har de alltid några hingstar.
Kjarni står en timme norrut från Uppsala.
Ulf Lindgren har säkerligen någon hingst.
etc etc
Lycka till!
Ella

Är du beredd att åka neråt Sthlm till så finns Atli fra Sydra-Skördugili i Vallentuna. Åt Norrtälje-hållet finns hans son Hrafn från Örvik och Bikar fra Holum (olika gårdar). I Kungsängen (norr om Sthlm, ca 1 timme med bil utan transport från Uppsala) finns Askur från Håkansgården fram till 1 juni. Lite söder om Sthlm finns Fors gård: www.forsgard.se med flera hingstar. Norr om Arlanda tror jag Birknir fra Skaneyland står nuförtiden.

Men som sagt: Beställ Hingststamboken! (eller åk och titta på avelsvärderigen i Sala-trakten nu i helgen och köp den där!) :idea:

Själv är jag mycket förtjust i Atli, han är snäll och trevlig själv och de avkommor jag har stött på verkar ha ärvt hans lynne. Han ger ganska många 5-gångare också som inte är alltför stora (= min typ av häst). Vill man ha mer pass kan nog Askur från Håkansgården vara ett alternativ. Gillar man gula hästar är nog Bikar ett bra val. Det beror på vad du vill med din avel helt enkelt! :confused: :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Tjatter Jag vill köpa en vara från Hööks, men den finns bara i Skellefteå och Hööks vill inte skicka från butik. Är det någon här på Buke som...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: Houdinie
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Kultur Mamma har bjudit med mig på en en weekendresa till Öland nästa helg :) . Vi ska bo på hotell, äta gott och vara med på aktiviteter på...
2
Svar
20
· Visningar
1 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka