Islandshäst tatuering

Sv: Islandshäst tatuering

Om man har det kanske man vill behålla den för sig själv ;)

Jag skrev i din andra tråd :angel:

men iaf:

tattoooo.jpg

tribaltolt.jpg

Dom tkr ja e läckra :)

Eller så kanske man inte bekymrar sig över det?!
Dom som vill behålla det för sig själv är inte tvingade att visa något...

Senast ändrad:

tack :)

nej det känner jag inte, eftersom det är ju jag som ska se den, tycker jag. :) så jag är grymt nöjd med den. :)

GUD vilken fin!!! :eek:
En sådan vill jag också ha. Har du ritat den själv? Är det Cophyright på den? :laugh:

jag har inte ritat den själv, men har gjort om den något. och jag ser helst att ingen annan gör en likadan. :)

Det är copyright på alla tatueringar nuförtiden - copyright till tatuerarn för det är dennes verk. Copyright till tecknaren, för det är dennes verk.

Detta är petnoga och typ dödstraff om man snor av en tatuering rakt av! :devil:

/Carla som själv har en gaddning på armen som jag vill ha för mig själv.

Jag är lite dum och fattar inte:confused: - eller egentligen skulle jag ju kunna fråga och gör det nu!
Om jag nu inte kan ta en bild (tex någon av dem härovan) för copyrighten (vilket jag givetvis fattar och respekterar) och jag inte litar på att den som tatuerar mig vet hur en islänning rör sig eller ser ut, hur får jag fram en bild som är unik ok att tatuera. Jag kan definitivt inte rita något själv...:crazy: Någon som kan hjälpa mig. Jag vill göra en tatuering, är inte säker på om det ska vara en islänning än... men hur gör jag i såfall?

Det är klart att du kan ta en av dem ovan. Kanske taskigt att ta den som satt på armen men pappersvarianterna kan du ta. Visst är det copyright på allt nuförtiden men det är tatueraren som äger den. Och sen kan du vinkla ett enda hår i svansen annorlunda och då har du 'gjort om den' och copyrighten är borta.

Ta med en bild till tatueraren. En duktig tatuerare kan rita om, skissa om och göra en linjär skiss av ett foto om de så skulle vara.

Får jag ge mig in här i diskussionen? Kul tråd! Även om någon har copyright kan man alltid fråga om man får använda bilden. Tattueringen som Klottagirl har är skiitsnygg(!) men den fick man inte kopiera :grin:
Men hur är det egentligen med copyrightbilder? Får man inte ta vilken bild i världen och använda den om det är för privat bruk? Jag kan ju tatuera vilken logga tex, jag vill! Har aldrig hört talas om någon som åkt dit för "fel" tatuering?

Min ligger på detta hållet, men det är ingen islandshäst :D

22842845.jpg

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Skola & Jobb Oavsett om ni tycker att det borde ske eller inte, så är jag intresserad av vad er uppfattning är om vad som faktiskt sker i...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
8 767
Senast: Görel
·
Kläder & Bli fin Jag vill tatuera mig, jag ska bara få ekonomin att gå med på det också. Men hur tar man bäst hand om tatueringen sedan? Vad ska man...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Eurydome
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
778
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Tillbaka