islands stigbyglar

Phaedra

Trådstartare
Hur säkra är islands stigbyglarna från lillhästen i Stav, de i lättmetall i olika färger?

Jag funderar på att köpa ett par till mamma som brukar ha fötterna för långt in i stigbyglarna(jag är rädd att hon ska fastna). Stigbylarna verkar förhindra att man kommer för långt in med fötterna, men kan man fastna i dem och bli hängande om man ramlar av?

nej dom förhindrar inte att man kommer för långt in med fötterna men man får bättre stöd med fötterna. Iafl så får jag det.

Vill du förhindra att din mamma ev skulle kunna fastna är väl det bästa de här "korg stigbyglarna" eller vad dom heter? Förstår du vilka jag menar?

=)

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
553
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 098
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
631
Senast: cowgirl81
·
R
Kropp & Själ Jag funderade på om det här var värt en egen tråd, men å andra sidan har den här tråden spretat åt så många olika håll redan, så varför... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 642
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus