Isis, det skär i mitt hjärta.

Sv: Isis, det skär i mitt hjärta.

jag kan inte svara på det, men det jag hört så låg han och skakade innanför dörren när dom kom hem!

Vänta på ordentligt svar tills TS berättar!

När vi kom hem så låg Baltazar (schäfern) innanför dörren o gnydde o darrade som ett asplöv.
Taxen va blöt av dregel över ryggen så förmodligen har Baltazar försökt få tag på henne för att stoppa henne, men inte lyckats.
Han är fortfarande inte helt som vanligt. När vi va hos några vänner häromdagen som har tax, blev Baltazar livrädd när han fick syn på den o gick o gömde sig.

När vi kom hem så låg Baltazar (schäfern) innanför dörren o gnydde o darrade som ett asplöv.
Taxen va blöt av dregel över ryggen så förmodligen har Baltazar försökt få tag på henne för att stoppa henne, men inte lyckats.
Han är fortfarande inte helt som vanligt. När vi va hos några vänner häromdagen som har tax, blev Baltazar livrädd när han fick syn på den o gick o gömde sig.

då har hon alltså kuvat ner honom med klsrt som fan han blev rädd. Stackars er deta är bland det värsta jag läst. Taxar e ett släkte för sej... Kramar i massor!!!

Så fruktansvärt för er alla! Ta hand om dig och din hund och katt, hoppas att ni snart kan tänka på er förlorade vän så som hon var med ljus och värme.
*tröstkram*

Tack för dom fina orden...
Det ska jag göra!

Gud vad hemskt!! Stackare!! Lider verkligen med dig!

Ang. hundar, flock och jakt

Hund är kanske inte dödar sina "flockmedlemmar" men uppgörelser och tuktning sker i princip varje dag, betänk att hundens bitkraft är betydligt höger än en katts, så det kanske inte var ett dödande bett som utdelades men omständigheterna gjorde att katten inte överlevde.

Taxar har en stark jaktinstinkt, försvann katten dessutom under soffan så förstärktes "grytkänslan" och Taxen var i sitt rätta element.

Har en BC och när han hamnar i "vallpsykos" är han knappt kontaktbar. Oftast måste får vara inblandade för hans ska låsa totalt, men han vallar gärna min kisse, hästarna, grannens hundar o fåglar.

Att "allt" är ett potetiellt byte för en hund syns tydligt på MU test o Korning då en trasa duger gott, även i vardagen pinnar o bollar jagas av hjärtans lust.

Hursom helst, en ytterst tragisk och otäck historia, skickar lite positiva vibbar till TS *vibb, vibb*

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 956
Senast: Amk
·
Övr. Katt Vet inte vad jag vill med tråden mer än att få ur mig allt... Alltså usch jag är så himla ledsen, det gör ont i hjärtat. En dag kom...
Svar
11
· Visningar
2 379
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 028
Hästmänniskan Ja son rubriken lyder. Jag behöver få höra hur ni andra har klarat er igenom det jag går igenom nu. Den 25/4 bestämde jag mig för att...
2
Svar
30
· Visningar
5 636
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar