Isis, det skär i mitt hjärta.

Sv: Isis, det skär i mitt hjärta.

Delvis *Kl*
Jag hade kunnat köpa teorin om att min tax blivit provocerad av katten om det va min han katt som blivit dödad, för han är en riktig retsticka och gör allt för att driva oss till vansinne.

Men isis var så försiktig och gick bara undan hela tiden hon gick inte ens i närheten av nån annan än mig.

Min Teori:
Om jag tittar på förödelsen o blod spåren i huset så tyder det mesta på att Isis har legat på köksbordet när det började, det är tydliga klös märken i bordsskivan, ungefär som att hon försökt klamra sig fast. Hon har blivit nerdragen på golvet och försökt fly in under soffan, kanske lyckades hon, för soffan är helt sönder biten. Sen har nog även taxen lyckats krypa in där under, och fick tag i henne och släpat ut henne på golvet där hon tillslut dog.
Hittade mer blod uppe på övervåningen i dag men vet inte hur det hamnade där, för det va inge blod i trappan.

Att en hund kan attackera förstår jag,
men ÄTER ett rovdjur andra rovdjur som de hamnar i fajt mot?

du vet att jag finns om du vill prata!
Tänker på dig!

*tröstkramar i massor*

åh gud nu mår jag dåligt! tårarna bara rinner..

Vad fruktansvärt hemskt för dig! :cry:
Jag får om två veckor hem min kattunge, och min sjuåriga hund har aldrig tidigare träffat katter på nära håll. Jag är så orolig att det inte ska fungera :(
Och nu kommer jag aldrig lämna dem ensama tillsammans :crazy:

Tycker hemskt synd om dig!

Då va det här nog helt fel tråd för dig att läsa,:crazy: men jag kan kanske lugna dig med att i de flesta fall brukar det gå jätte bra..

Jag har tidigare aldrig haft problem med att ha hund o katt ihop.
Har en schäfer oxå och när han kom till oss o träffade Emil & Isis va det inga som helst problem, klart att han va jätte nyfiken o undrade va 17 dom va för nåt, men sen gick det fint, han va så mån om dom och nu när Emil är ensam kisse i huset så går han efter honom o kollar så att allt e ok.

Efter det som hände har Emil mest legat o gömt sig under soffan och då har Baltazar legat framför soffan o gnytt för att han förstår att det är nåt fel, Emil brukar aldrig gömma sig.

Men mitt råd är ändå att inte lämna dom helt utan uppsikt den första perioden.

Lycka till med nya katten!

Nej vad hemskt.. tycker det låter jätte hemskt..
förstår att du lämmnade tillbaka hunden.

vet en kompis katt soom blev dödad av två hundar också..

tröstkramar

Du behöver inte oroa dig. Det här är väldigt ovanligt, men naturligtvis ska man ju hålla dem under uppsikt den första tiden, men när de väl har accepterat varandra så händer i princip aldrig sådant här.
Jag har hund och två katter och de är ensamma ofta.

Fy vilken hemsk upplevelse:cry:
Vilken tur att du kunde lämna bort hunden med en gång så du slipper se den mer...
Tänker på dej skickar tröst kramar

ja det kändes skönt att hon försvann så fort, hade inte klarat av att titta på henne än mindre ge henne den omtanke hon behöver, helt uteslutet att hon skulle kunna sitta i min famn o gosa tex.

ja hon måste ha fått ngn knäpp i skallen... hon har ju alltid varit såååå snäll, men en gammal tax som gått på hormoner de senaste åren kanska det slår runt i huvudet på tillslut....

vad fruktansvärt!!! Det måste ha slagit runt på hunden. vilket hemskt slut för katten! Kramar till dej i mängder!:(

Då va det här nog helt fel tråd för dig att läsa,:crazy: men jag kan kanske lugna dig med att i de flesta fall brukar det gå jätte bra..

Jag har tidigare aldrig haft problem med att ha hund o katt ihop.
Har en schäfer oxå och när han kom till oss o träffade Emil & Isis va det inga som helst problem, klart att han va jätte nyfiken o undrade va 17 dom va för nåt, men sen gick det fint, han va så mån om dom och nu när Emil är ensam kisse i huset så går han efter honom o kollar så att allt e ok.

Efter det som hände har Emil mest legat o gömt sig under soffan och då har Baltazar legat framför soffan o gnytt för att han förstår att det är nåt fel, Emil brukar aldrig gömma sig.

Men mitt råd är ändå att inte lämna dom helt utan uppsikt den första perioden.

Lycka till med nya katten!

var dom tillsammas alla djuren när detta hände???

kan svara åt TS, Ja dom va tillsammans!

kan svara åt TS, Ja dom va tillsammans!

att inte schäfern reagerade då???
Men den kanske stod under i rang...
Jösses vilken historia ryser hela jag fortfarnade vad fruktansvärt beklagar verkligen!! Stor kram

Jag håller helt med dig. jag skulle avlivat hunden utan tvekan om det var min katt den ätit upp.
jag hade en doberman i 13 år som bodde med mina katter och ALDRIG att hon ens rörde dom!

Man dödar inte sina flockmedlemmar!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 956
Senast: Amk
·
Övr. Katt Vet inte vad jag vill med tråden mer än att få ur mig allt... Alltså usch jag är så himla ledsen, det gör ont i hjärtat. En dag kom...
Svar
11
· Visningar
2 379
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 028
Hästmänniskan Ja son rubriken lyder. Jag behöver få höra hur ni andra har klarat er igenom det jag går igenom nu. Den 25/4 bestämde jag mig för att...
2
Svar
30
· Visningar
5 636
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar