Precis, går inte att hålla liv i en jävel med de där lösa kompressionernaJag stör mig betydligt mer på att kompressionerna inte ens skulle hålla igång ett katthjärta. Kan de inte åtminstone ha en docka som de kan göra ordentliga kompressioner på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis, går inte att hålla liv i en jävel med de där lösa kompressionernaJag stör mig betydligt mer på att kompressionerna inte ens skulle hålla igång ett katthjärta. Kan de inte åtminstone ha en docka som de kan göra ordentliga kompressioner på?
Men de ju för att det ska bli lite mer draaaaaaamaaaaatiiiiiiskt.Jag blir så j-vla arg på Gandalf i Sagan om ringen. Han är trollkarl, men han trollar tamefan aldrig när det behövs!![]()
Har inte läst alla inlägg. Men produktplaceringen av Toyota i BonesHar du sett en störig detalj i nån tv-serie, kanske ett faktafel som bara gör att du vill skrika in i tv-rutan?
Har inte läst alla inlägg. Men produktplaceringen av Toyota i Bones
Alltså jag är inte jätteanti produktplacering som sådan men här vet jag ju redan vid scenens början att det kommer något om den avancerade tekniken i bilen. Det är bara då dr Brennan kör![]()
Jag säger detsamma om produktplaceringarna av Ford i White Collar och nu även i Designated Survivor. Man kan väl åtminstone försöka göra det trovärdigt?![]()
Jag började nästan skratta när hon tog upp telefonen och startade bilen i Designated survivor. Det var så stolpigt att det blev pinsamt. Är det så svårt att göra snygg och trovärdig produktplacering?
Nä, jag fattar inte, vad var det som var så illa med det?Jag började läsa en romantisk historisk roman som verkade så bra. På första sidan står en kvinna och ser ut över havet (vågor, solsken, vindar). Och så kommer det en havsörn som dyker ner och fångar en fisk, visst det är ju vad dom lever av. Men sen stiger den uppåt mot himlen "MED SITT SPRATTLANDE BYTE I NÄBBEN".
Då ville jag elda upp boken. Jag gav den till en kompis som inte skulle märka nåt, tänkte jag, och sen har jag haft dåligt samvete i flera år.
De fiskar med fötterna, och bär i klorna...Nä, jag fattar inte, vad var det som var så illa med det?![]()
Jag förstår, hade resten av boken varit okej, hade jag nog läst vidare.De fiskar med fötterna, och bär i klorna...
Jag förstår, hade resten av boken varit okej, hade jag nog läst vidare.
Det gjorde min pudelHade du läst vidare om den börjat med en hund som satt och tvättade sig som en katt?![]()
Självklart inte!Hade du läst vidare om den börjat med en hund som satt och tvättade sig som en katt?![]()
Är inte det ett vedertaget sätt att ta "livet" av en vampyr, att just hugga huvudet av den?Det här har säkert någon sagt redan, men jag älskar Criminal Minds, jag stör mig dock på den något uppstyltade kommunikationen.
Värst är förstås när de ska dra ärendet och pratar i turordning. Men även när de diskuterar kring ett fall känns det som de pratar i turordning om samma sak. Himla irriterande.
Jag stör mig också på polisserier där de i varje avsnitt skjuter någon och i 80% av fallen dödar någon. Alltså polisen/FBI-agenten då. Det är aldrig någon som pratar om skjutandet efter.
I andra polisserier blir det ju lite mer verklighetstroget så det blir en utredning efter skotten, de får lämna in pistolen osv.
Sen kollar jag på en vampyrserie där enda sättet att döda någon av ursprungsvampyrerna är genom att använda en påle från ett visst träd. Men jag tänker.. om man hugger huvudet av dom så lär de väl inte kunna fortsätta livet som vanligt?
De har ju inte förmåga att byta kroppar och skulle man då låsa in huvudet så verkar det svårt att leva. De kan bli skadade.
Jag tycker ju det, men just de här 4 "originals" kan man tydligen endast döda med ett speciellt träslag. Att hugga dom i hjärtat med en vanlig träpinne funkar inte, den drar dom bara ut. Men utan huvud borde det ju vara kört kan man tycka.Är inte det ett vedertaget sätt att ta "livet" av en vampyr, att just hugga huvudet av den?
Annars blir jag irriterad av att man gärna skjuter mot vampyrer med vanliga vapen, märker inte folk att det inte funkar?