Irriterande bältesvarnare

MonteRose

Trådstartare
Nån som har nåt förslag på hur jag får stopp på min ytterst irriterande, plingande bältesvarnare?

Jag har testat massa olika varianter; dra åt bältet hårt, ha det löst, stoppa kil i knäppet, ändrat vinkel på knäppet och det som funkat bäst hittills är att sitta o hålla ut bältet en bit. Bilen är en Audi A4.
 
Nån som har nåt förslag på hur jag får stopp på min ytterst irriterande, plingande bältesvarnare?

Jag har testat massa olika varianter; dra åt bältet hårt, ha det löst, stoppa kil i knäppet, ändrat vinkel på knäppet och det som funkat bäst hittills är att sitta o hålla ut bältet en bit. Bilen är en Audi A4.

Dra ur aktuell säkring?
 
det är garanterat kontakten i själva knäppet... så kortslut eller klipp av den tvåledade kablen som går till knäppet eller öppna och fixa brytaren
 
Jag har nu fått precis samma problem i min Audi A6. Hur har det gått för dig, fick du till det och på vilket sätt i så fall?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 514
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 541
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
15 199
Senast: Halali
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 062
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp