Irriterad på bussbolaget...

Kassiopeja

Trådstartare
Ska börja veckopendla mellan Sthlm och Avesta om några veckor och eftersom jag vet att man åker absolut billigaste med BUSS så tänkte jag att det skulle jag börja med... TRODDE JAG JA! :crazy:

För det visar sig då att man inte får åka med husdjur (äh, läs HUND) som överstiger 40cm i mankhöjd och en vänlig förfrågan (om jag kan få köpa TVÅ biljetter eftersom hunden får plats på golvet under sätena utan problem) gav bara ett policysvar om att de inte kunde göra några som helst undantag. :mad:

Undrar mest bara vad de tror att de undviker för problem med att bara tillåta SMÅ hundar... *muttrar fula saker*

/JES
som åker buss, tunnelbana och pendeltåg med hunden utan problem vareviga vecka och därför är extra grinig när ingenting blir som man tänkt sig....

Sv: Irriterad på bussbolaget...

lite dumt... fast har det hänt en olycka med en stor hund kan man förstå att de vill undvika sådana händelser i framtiden. men då kan ett munkorgskrav på ALLA hundar oavsett storlek verka mer förståeligt.

*gha* Vad less man blir... Men åker du buss/tunnelbana/pendel gratis? Vi betalar 20:- PER hund på bussen!!!!

hmm inte kul..här uppe får du ha med dej 2 stora hundar på bussen gartis...

Det där försökte ett bussbolag med mig för några år sedan, man fick bara ha med sig hundar som man kunde ha i knät. Så jag hivade upp 35 kg retriever i knät! :devil: Sen höll den chauffören tyst.... Och hunden blev jätteglad och förvånad, hon älskar att få sitta i knät! :D

jag försökte köra samma nummer med min schäfer och det gick bra för den ena busschauffören, men sen när vi bytte buss blev chauffören lite hispig och sa att hunden skulle vara så liten så den fick plats i en korg (det finns korgar som hon kan ligga i också...), men vi skyllde på den andra chaffisen som vi köpt biljetten av och åkte med ändå.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 333
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 426
Senast: Migo
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 981
Senast: Niyama
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka