M

muzzla

Jag ska åka över till irland nu i Januari och kolla upp lite gårdar som söker personal. Är det någon som har varit och jobbat hos någon bra tränare där som jag kan höra mig för hos så säg gärna till. Har några bra kontakter men vill se så många yards det går på en vecka innan jag bestämmer mig vilken det blir...;)

Sv: Irland

Kolla in yardandgroom.com ;) Ha så kul kommer snart efter dig!

Jag bor pa Irland och har jobbat har i snat 6 ar. Pm:a mig med namn och fragor sa kan jag kanske hjalpa dig. Det finns manga bade bra och daliga stallen. Och de med daligt ryckte bor man halla sig borta ifran!

Lycka till!

irland e skoj. inte varit där själv men fick nyss ett erbjudande som ja tacka nej till, ska tillbaka till england själv i sommar. Sweet! Saknar mina kompisar.

Lycka till med Irland, hör av dig om hur det går!

Jag jobbade hos Charlie Swan och ett par mindre tränare. Charlie var mycket lärorikt att jobba för, man behöver dock kunna en hel del för att få börja där, men jag lärde mig oerhört mycket och han är verkligen nummer ett för mig på hinderhästar... Där var det riktig vit lön, hårt jobb, inte så mycket tid för kul på sidan av, ungefär som ett hästskötar jobb i storstall i Sverige.

Men vill du utomlands bara för sakens skull, kan jag rekomendera en annan, mindre tränare, bra lön, kost och logi, mycket ridning, oerhört trevliga människor och oerhört lärorikt, jag lärde mig grunderna i att hoppa in hästar och hade jag varit kvar längre hade jag säkert fått rida race också.... PM´a om du ska ha numret...

Är också intresserad av olika ställen. Behöver dock inte bara vara Irland, går bra med England ockås.

Jag har bott o jobbat på irland i snart 8 år. Stortrivs!
Hör gärna av dig om du vill ha hjälp med vad som helst som involverar en flytt till nytt land :) eller bara att känna någon när man är ny.

Linnsan81 - vart bor du? Vad gör du här o hur långe har du bott på irland?
Jag bor i Co Meath strax utanför Dublin

Pirrit pirrit! Ska till Charlie Swan i början på nästa vecka... vill så gärna att det ska gå bra...wish me luck, I need it!:crazy: :d

GD luck! Ja känner en kille som jobbar för Patrick Pendergast (tror ja stavar rätt nu:))

Här kommer en kort uppdatering, fick jobb hos Charlie Swan:banana: , vet ej om jag ska ta det än...:confused:

Det låter väl kul och svensk anknytning finns redan då Maria Richert jobbar där vad jag vet!

Grattis!

Har också tänkt sticka utomlands efter studenten, fast vet inte hur jag ska kunna släppa allt här hemma.. *blödig* :crazy:

Jupp genom Maria och Henke som jag åkte dit.. men Maria slutar i dagarna... en liten rolig grej dom gjorde hos Charlie var att efter varje lot så gick man ned med hästen i ridhuset så fick den rulla sig.. fler tränare som gör så?

Malanmjöl: Vart hadde du tänkt åka? För åker man till exempel till england eller irland eller liknande så är det ju väldigt nära hem:) Tar ju högst ett par timmar hem..

Jag vet tränare som har gjort så i sverige med tex Diego Lowther hade "sin" sandgrop... Fast här blir det kanske mest på sommaren och ifall hästarna är snälla...

Vart ska Maria ta vägen? Jag var själv på irland och red löp i höstas. Då trivdes hon väldigt bra hos Charlie Swan.

en liten rolig grej dom gjorde hos Charlie var att efter varje lot så gick man ned med hästen i ridhuset så fick den rulla sig.. fler tränare som gör så?

På BRS så låter de hästarna göra det efter lektionerna just i ridhuset. Skumt hästvett tycker jag som har sätt och suttit på hästar som kastat sig ner med ryttare och allt...

Bättre då som Lowther, att ha en avsädd sandgrop för det...

Har tänkt åka till irland, england eller frankrike, så nej det är ju inte så långt hem.. ;) Tänker mer på hästarna här hemma.. Har en jag har skött nästan som min egen i snart tre år och kommer att sakna henne så fruktansvärt mycket... :crazy: :cry:

Men men, har själv alltid velat utomlands och vill det verkligen, även om det är lockande ibland att stanna i Sverige och eventuellt köpa henne istället.. :angel:

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Lady_S
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: Tora
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 539
Senast: fixi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V