Irco Marco 662

Sv: Irco Marco 662

Det har i alla fall funnits.
Huruvida det fortfarande finns kvar vet nog bara hingsthållaren.. Men han står som "ur avel" i hingstkatalogens förteckning över hingstar som inte längre är i avel, så de kanske inte tyckte det var lönt att försöka längre????

Vet att när han togs ur avel och sista tiden innan så gick han på fryst. Gjorde dom inte av med alla strån så borde det finnas kvar. Ring ägaren och hör.

Ja föresten, är Irco Marco nånting att avla med ?
Det är en bekant till mig som har lite spekulationer om den här hingsten till sitt hoppsto.

Ja föresten, är Irco Marco nånting att avla med ?

Klart han är om det nu finns något kvar, hans avkommor visar väl tydligt att han var "någonting att avla med".

Tråkigt att folk alltid ångrar att de inte betäckt med de hingstar som dör - varför passar man inte på när de finns tillgängliga?

Faktiskt så har just Irco Marco inte "korsat" min väg inom stamforskningen (de hästar jag känner som jag stamforskar på fördjupar jag mej mycket i) så jag vet inte så jättemycket om honom själv och hans avkommor. Men ELIT hingst var han så jag antar att han gav riktigt bra avkommor.

Beror väl på NÄR man har sitt sto som man vill betäcka med just en död hingst ;)
Men hon ville veta pris på någon hingst som gett bra hoppavkommor med lite storlek i.

Jo självklart men det är ju ingen nyhet att han var 33 år det borde man kanske ha i beräkningen om det är just han man vill betäcka med.

hanna_shetland skrev:
Jo självklart men det är ju ingen nyhet att han var 33 år det borde man kanske ha i beräkningen om det är just han man vill betäcka med.

Jo det är sant. Men Irco Marco blod ville hon gärna ha.

Ny fundering till er alla som vet nått:
Kollade in några hingstar som har honom som far och morfar.

Hur är det med Irco Mena igentligen? Är det bara utvalda ston som betäcks med det som finns kvar från honom? Eller är det bara ett rykte jag har hört kanske? Lär vara dyrt :crazy:

Har Niklas 916 gett några bra avkommor?

Han är pappa till Feliciano, Greve Molke, Irco Mena, Jägermeister, King Marco, Marco Mitras, Niklas och P Garonne Marco.

Feliciano, Greve Molke och Niklas är väl de enda i avel nu. Irco Mena löser licens vid intresse - jag har hört samma sak som du om honom, skulle vara intressant att veta om det bara är ett rykte eller ej.

En kompis betäckte med Niklas i år, krävdes flera insemineringar innan hon blev dräktig (kan ju bero på stoet). Ett par avkommor har gått Scandinavian Open och Breeder´s men ingen direkt stjärna än i alla fall.

Feliciano blev elitpremierad i år!

Ett litet tips bara, tänkte använda honom själv nästa år ;)

hanna_shetland skrev:
En kompis betäckte med Niklas i år, krävdes flera insemineringar innan hon blev dräktig (kan ju bero på stoet). Ett par avkommor har gått Scandinavian Open och Breeder´s men ingen direkt stjärna än i alla fall.

Okej då vet vi det, kollade i hingstkatalogen -03 på honom men ägaren hade inte skickat in nått :(

Görel skrev:
Feliciano blev elitpremierad i år!

Ett litet tips bara, tänkte använda honom själv nästa år ;)

Åhå jasså! :)

Tror du det skulle funka med ett sto med den här stammen?

e.Asterix 694
u.Anisett 18414 (43) (e.Besk 520)
uu.Zimona 11565 (e.Unesco 428)
uuu.Mirza 8390 (e.Urbino 430)
uuuu.Mirelle (e.Picasso 400)

Stoet har startat i 1,30 men har gått i 1,10 klasser just nu med placeringar med den nya ägaren, just debuterat i 1,20.
Riktigt fina gångarter, storgalopperad. Ligger runt 165 nånting, hon vill ha en större avkomma än stoet.

hanna_shetland skrev:
Det är tråkigt när inte alla hingstägare skickar in info.

2004 har de i alla fall gjort det om Niklas :)

Ja det är det!

Måste ta å köpa hingstkatalogen för -04!! Har ju aldrig blivit av iår!

Vet du vart man kan beställa den?

Niklas har en ponnyavkomma, Nikolina tror jag hon heter, som vann SM i år. Bra merit .
Att Niklas inte har så många andra lysande avkommor kan nog bero på att han inte fått så många ston.
Irco Marco dog ja, tråkigt men oj vad gammal han blev och vad mycket glädje han hann sprida!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 480
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar