A

Amanda_Bisa

någon som har erfarenhet av det?
possetivt och negativt?

min häst är lite öm i länden och så har hon lite luftvägsproblem så funderar på att ta hem en som kan utföra ir terapi men tänkte höra här först vad ni har haft för erfarenheter av det och om det funkar.

Sv: IR terapi

Nej.

Inte än...
Men eventuellt ska jag ta ut en på fredag som ska kolla min häst...

okej skriv gärna och berätta hur det gick :)

Muskulärt fungerar det både på min häst och på mig själv. Häst blir mycket mjukare och effekten håller i sig, lättare att rida, böja, göra krumelurer mm. Själv blir jag avslappnad, har inte ont i mina muskler på några veckor minst (förra behandlingen höll i sig tre månader innan jag fick ont igen, massage räcker bara för stunden, akupunktur ca fyra timmar), och TRÖTT! Lägger mig och sover efter behandlingarnaa, skulle inte orka hålla mig vaken. Häst blir också trött men pigg efter några timmar, mycket pigg (på ett positivt sätt).

Häst gillar inte massage - står emot, inte nålar heller. IR fungerar bäst på honom.

det låter ju jätte bra, kanske skulle pröva på mig själv oxå :laugh:
blir nog att kosta på en behandling tror hon kan behöva det.

Min häst fick IR-terapi tidigare, hon gillade det verkligen! Hon är ingen som gillar när man står och gosar, vill helst vara i fred, men när IR-terapeuten drog fram apparaten började hästen gäspa och tugga, hon visade tydligt att hon gillade det.

Efter bara några behandlingar blev hon mycket mjukare i kroppen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 224
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 371
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar