G

Gefjun

Har DC++ och ibland funkar det inte. Igår visade det sig att det var för att vi hade ett annat IP nr. Bytte och då gick det bra igen. Efter några timmar så hade allt "låst" sig, och då hade vi ett nytt IP nr. igen. Varför är det så?
 
Jag antar att du har ett dynamiskt IP-nummer. Internetleverantören har ett antal IP-nummer som delas ut efterhand som de är lediga, så det kan bli ett nytt nummer varje gång du loggar in.
PL
 
Jag får nytt nummer medans jag är inloggad också. Om datorn står på ett tag med DC++, så står allt helt stilla och då har jag fått ett nytt nummer. Nu är jag inte så insatt i det här med IP och sånt, men tycker att detta är konstigt!
 

Liknande trådar

Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: tott
·
Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
289
Senast: Gramse
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 828
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
528
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp