IP-tv, ja eller nej?

MissFideli

Trådstartare
Fått tips om IP-tv, men det är ju rätt kontroversiellt. Lindrigt sagt.
Än så länge lagligt i Sverige om man inte delar själv, har jag förstått. Men hur länge?
Nån som har och kan och kan berätta mer?
 
Jag utgår från att du med IP-tv menar de streamingtjänster vars abonnemang säljs på Wish och liknande. För per definition är ju all tv/film som strömmar via t ex AppleTV (eller vanlig smart-tv) IP-tv.

Jag har testat ett par månader med AppleTV och det funkade tillfredsställande. Du behöver en värd-app där du kan lista och välja kanaler att se (eller i förekommande fall spela in) och där du lägger in abonnemangsuppgifterna du köper på nätet. Appen i sig finns många varianter av, både gratis och mer avancerade betalappar. Sedan finns ett vidsträckt utbud av abonnemang med olika pris, storlek, tidsperiod och ffa innehålls- och språkfokus.
Det jag sett har varit av hög bildkvalitet, däremot har jag inte orkat leta upp någon riktigt bra app. Med flera tusen kanaler behöver man kunna sortera och filtrera effektivt, och det erbjuder inte alla appar.

Det är enkelt att testa, du kan vara igång på en kvart om sajten/säljaren av abonnemanget är snabb.
 
Jag menar sån IPTV där man har tillgång till i tusentals kanaler (via en speciell box man köper) för en relativt låg månadskostnad.
Huruvida de säljs på Wish har jag ingen koll på, det finns flertalet svenska "leverantörer" att använda. Nordisk IPTV, IPTV King, Viking IPTV osv.
 
Då pratar vi om samma sak.
(Det borde finnas ett bättre namn för den sortens gråzonstjänster; IP-tv är ju som sagt all tv som strömmar i en internetkabel.)
Jag kommer nog att ta upp den bollen igen så småningom, men det känns vitalt att hitta en app med riktigt smidig hantering av kanalerna.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 625
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 853
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp