T

Tiggertjejen

Kan man inte göra den hemlig?

Jag vill inte att folk ska kunna kolla upp var jag befinner mig
HJÄLP
 
Sv: IP-adress

Det går inte helt enkelt.
Det finns olika tjänster men endå ger du dig ut ditt IP nummer.
 
Sv: IP-adress

Ditt ip nummer är en personlig handling och det är olaglit att via ip adress leta reda på vart folk bor någonstand, detta gäller även antipiratbyrån!
 
Sv: IP-adress

pmm skrev:
Ditt ip nummer är en personlig handling och det är olaglit att via ip adress leta reda på vart folk bor någonstand, detta gäller även antipiratbyrån!
Ja, men det finns ingen som kan kolla om tex. jag loggar ditt IP-nummer när du går in på min hemsida eller jag kör div. spionprogram som scannar vad du har för dig på nätet. Enda gången sekretesslagen kan komma ifråga är om jag utnyttjar vad jag tagit del av eller delger informationen till tredje man. Div. hemligstämplade uppgifter från div. myndigheter är en annan sak, det är direkt olagligt att ens ta del av.
 
Sv: IP-adress

jag fattar inte, en kollade upp var jag satt på datan när vi pratade på msn stad och allting
 
Sv: IP-adress

Nja personen kan trace ditt IP nummer om personen har det men det är inte 100% pålitligt. det man kan få reda på ett IP nummer är vilken ISP som personen använder.
 
Sv: IP-adress

Så jag kan inget göra då?
alltså kan vilken person som helst bara kolla vilken dator jag sitter på veta vilken stad och vilken adress dit??
 
Sv: IP-adress

Nja i MSN/ICQ så kan man stänga av så den inte skickar IP nummer.
Är väldigt få ställe där "vanliga" personer kan se ditt IP nummer.
Admin och dessa kan logga och det men det är ju bara de som ser det.
 
Sv: IP-adress

Hur gör man det?
Denna personen är datanörd och jag vill ha tillbaka min gamla msn och vara säker på att han inte kan se var jag befinner mig.
 
Sv: IP-adress

Det får tyvärr en annan svara på. Jag kör inte MSN egna Messenger utan en annan.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
629
Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Karfitsa
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 939
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp