Inverkans klass

Livia

Trådstartare
Nu ska min dotter tävla sin första tävling med inverkansbedömning (hoppning) vad är reglerna är inte jätte insatt på just den typen av hoppning.

Nu ska min dotter tävla sin första tävling med inverkansbedömning (hoppning) vad är reglerna är inte jätte insatt på just den typen av hoppning.

https://www.ridsport.se/globalasset.../dokument/tr/tr-2019/tr_iii_2019_hoppning.pdf

Titta i tävlingsreglementet, inverkanshoppning.

"Moment 316 Inverkanshoppning 1. Genomförande av inverkanshoppningsklasser ska främja en bra och enhetlig hoppinverkan hos ryttaren, stimulera förmedlingen av grundprinciperna för balans, följsamhet och genom riktig inverkan utveckla en god och effektiv tävlingsridning. I inverkanshoppningsklasser visar det om ryttaren är på rätt väg i sin utbildning. Tyngdpunkten i bedömningen ligger på ryttarens sits, balans och inverkan samt effekten av inverkan. 2. Bedömningen i inverkanshoppning ska vara . Svenska ridsportförbundets inverkansbedömningsprotokoll ska användas. 3. Benämningen ska vara A: Inverkan. Om två eller flera ekipage erhåller samma felpoäng skiljs ekipagen åt genom inverkanspoängen. Är även inverkanspoängen lika förklaras ekipagen likaplacerade. 4. Inverkanshoppning kan genomföras som egen klass eller som klass i klassen. 5. Bedömningsprotokollet och dess innebörd samt anvisningar för domare, sekreterare och arrangörer finns på Svenska Ridsportsförbundets hemsida."

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 291
Senast: Grazing
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
850
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
325
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama