Inverka på hästen

N

Nilaya

Hur skulle du beskriva för någon vad som menas med att inverka på hästen när man rider den?

Sv: Inverka på hästen

Ett enkelt svar är väl _påverka_ hästen att röra sig annorunda.
Bra inverkan får hästen att gå bättre.
dålig inverkan får den att gå sämre :angel:

Jså, jag har uppfattat att det har med sitsens inverkan att göra. Centrerad ridning = inverkansridning. Fel?

Som ryttare inverkar du ju på hästen så fort du sätter dig på den. Och påverkar den. Inverka och påverka är varandras synonymer förresten...

Du kan inverka med olika hjälper. Vikthjälper, tygelhjälper, skänkelhjälper - you name it. Alla verktyg vi har till hans för att berätta för hästen vad vi vill att den ska göra.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
Senast: Gunnar
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 213
Senast: Fiorano
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Idag startade Breeders Trophy i dressyr på Flyinge Kungsgård. Med nytt format för de yngsta hästarna, testridning och clinic för...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka